Otevřít menu
Doprava dnes
-

Most pod Vyšehradem je na hranici své provozuschopnosti! SŽ přistoupí k dopravním omezením

Správa železnic (SŽ) ví, že stav mostu pod Vyšehradem si vyžádá další dopravní omezení. A proto železničáři v průběhu roku přistoupí k opatřením, jež budou mít vliv na železniční provoz. V první polovině ledna začal platit zákaz jízdy vlaků s více lokomotivami. Více podrobností v článku.

20:19 / 19. ledna 2023
Most pod Vyšehradem je na hranici své provozuschopnosti! SŽ přistoupí k dopravním omezeními

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.

Cílem přijímaných opatření je udržet provoz na mostě v maximálně možném rozsahu

„Cílem přijímaných opatření je udržet provoz na mostě v maximálně možném rozsahu, aniž by byla ohrožena bezpečnost. Současně Správa železnic podniká kroky ke zmírnění výhledového omezení pro nákladní dopravu,“ řekli zástupci Správy železnic. Most mezi Smíchovem a Výtoní prošel v posledních letech řadou podrobných průzkumů, proběhl statický přepočet a diagnostiku doplnily také zatěžovací zkoušky. V reakci na výsledky zpřísnila Správa železnic dohled nad mostem a ve spolupráci s ČVUT zavedla od roku 2020 dlouhodobý monitoring. „Konstrukce jsou trvale osazeny čidly, která průběžně sledují a vyhodnocují pokračující změny,“ prozradili zástupci Správy železnic. Správa železnic i pro letošek plánuje ošetření kritických míst na mostovce a hlavních nosnících. Stav jednotlivých částí však odpovídá jejich stáří, materiálu, konstrukčnímu řešení i provoznímu zatížení a údržbou jej už nelze zvrátit. Přestože je most na hranici své životnosti, se zavedenými opatřeními je provoz na něm i nadále bezpečný.

Správa železnic od poloviny února 2023 zavede dopravní opatření, aby došlo ke snížení třídy zatížení mostu z C3 na C2, to v konečném důsledku zamezí provozu nákladních vlaků. Počínaje rokem 2024 se traťová rychlost sníží na 20 km/h a na most nebudou moci vjet těžší drážní vozidla, zároveň bude po stávající konstrukci moci projíždět pouze jeden vlak. Celkové zatížení mostu se pro příští rok musí snížit na 60 procent současného rozsahu.

„Pro trasování nákladní dopravy je v této části Prahy podstatný Branický most, s jehož opravou a zdvoukolejněním úseku Branický most – Praha-Krč – Spořilov začneme v letošním roce. Správa železnic v nejbližších dnech vypíše tendr na zhotovitele stavby. Významným hlediskem hodnocení nabídek přitom bude zkrácení tzv. nickolejného provozu, tedy období, kdy po mostě vlaky jezdit nebudou. Průběh stavby i možnosti organizace provozu koordinujeme se zástupci sdružení ŽESNAD.CZ, abychom dopady na nákladní dopravu co nejvíce eliminovali,“ zmínil tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Autor: Richard Mrkvička (Zdroj: Správa železnic)

zpět na články

inzerce

nahoru