Otevřít menu
Doprava dnes
-

Motocyklisté vyššího věku se stávají rizikovými jezdci. Často mívají silnější stroje

Starší motocyklisté představují na silnicích stále rizikovější skupinu. Jejich účast na nehodovosti roste každým rokem. V loňském roce byli motocyklisté starší 45 let u 1241 dopravních nehod. To je nejvíce za minimálně deset let.

6:03 / 23. května 2022
Motocyklisté vyššího věku se stávají rizikovými jezdci. Často mívají silnější strojei

Foto: pixabay.com

Ze statistik policie a pojišťoven vyplývá, že příčina tkví v rostoucí oblibě motocyklů mezi staršími, kteří si často pořizují silnější stroje. Naopak, u mladších motorkářů podíl na nehodovosti klesá.

Na silnicích patří dlouhodobě mezi nejrizikovější skupinu řidičů automobiloví řidiči do 24 let. Bývají nezkušení a více riskují. Statistiky však ukazují, že v posledních letech stoupá podíl nehodovosti i u motoristů ve střední věku a starších řidičů, především pak v případě motocyklistů,.   

"Zatímco u osobních aut je nejvyšší riziko u mladých, u motocyklů se vyvíjí za poslední léta trend, že nejvíce nehod, tedy přes polovinu, způsobí čtyřicátníci a padesátníci. Ti si také aktuálně pořizují nejvíce strojů. Plní si chlapecké sny a mají dost peněz na silné motocykly," uvedla Eva Svobodová, mluvčí pojišťovny Uniqa.

Mladší motocyklisté už v současné době způsobují podle statistik procentuálně méně nehod, než řidiči ve středním věku. "Mladí zpravidla rostou na malých mopedech či motocyklech a postupně se sžívají se silnějšími stroji a vyšší rychlostí, jak to jejich věk dovolí. Mají také podstatně lepší fyzickou kondici než osoby ve středním věku, což je pro provoz motocyklů určitě předpoklad jeho správného zvládnutí," doplnila Svobodová.

Igor Sirota z Ústředního automotoklubu České republiky říká, že existuje spojitost mezi věkem a tím, jaký druh motocyklu řidič využívá. "Pokud jde o věk motorkářů, je nutné rozlišit, zda jde o maloobjemové stroje, jako jsou skútry. V této kategorii jsou jezdci častěji mladšího věku. Naopak u velkoobjemových strojů je vysoký podíl jezdců ve věku nad 40 let, protože se jedná o poměrně drahé kusy," vysvětlil Sirota a dodal: "Ty sedlají často sváteční jezdci z vyšších věkových kategorií s menší vyježděností, tudíž tak dobře nezvládají svůj silný motocykl a zapisují se do statistik jako věková kategorie s vyšším počtem nehod."

Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru