Otevřít menu
Doprava dnes
-

Na dálnici D10 u Mladé Boleslavi mohou řidiči jezdit šesti pruhy

Silničáři z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nedávno dokončili práce na 1,3 kilometru dlouhém úseku na dálnici D10 u Mladé Boleslavi ve směru na Prahu. Mezi exity 46 a 44B vznikly v každém směru tři pruhy, které mohou řidiči využívat. Během stavby vznikla i 250 metrů dlouhá opěrná zeď, která drží násypový svah.

5:30 / 9. prosince 2022
Na dálnici D10 u Mladé Boleslavi mohou řidiči jezdit šesti pruhyi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ŘSD.

Úsekem denně projede až 40.000 aut

Stavbaři propojili připojovací pruh exitu 46 Kosmonosy a odbočovací pruh exitu 44B Mladá Boleslav. Úsekem denně projede až 40.000 aut, z toho kvůli blízkosti závodu Škoda Auto až 9000 nákladních, blízko sebe jsou na něm rovněž tři mimoúrovňové křižovatky. "Na všech třech mimoúrovňových křižovatkách je samozřejmě režim nájezd, výjezd, dochází k takzvanému průpletu dopravy, který je na dálnici vždy potenciálně rizikové místo," řekl tistkový mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Samostatný průpletový pruh má zvýšit bezpečnost, plynulost a zvýšit kapacitu projíždějících aut. Stavební práce za více než 83 milionů korun bez daně dělá od poloviny srpna společnost Colas.

ŘSD chce příští rok na D10 u Kosmonos zahájit přestavbu mimoúrovňové křižovatky. V listopadu vyhlásilo tendr, jehož hodnota je 730 milionů korun. Křižovatka napojuje severní část Mladé Boleslavi ze silnice I/38 z Jestřebí na Mladou Boleslav. Nová křižovatka má být kvůli velkému počtu větví prstencová s mimoúrovňovým převedením dálnice D10, posune se severněji. Součástí bude také přeložka silnice I/16 od Jičína. Dálnice D10 z Prahy do Mladé Boleslavi a Turnova patří mezi nejvytíženější v Česku. Její výstavba byla dokončena v roce 1992.

Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: ŘSD a ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru