Otevřít menu
Doprava dnes
-

Na Masarykově třídě v Olomouci bude omezena maximální rychlost

Po plánovaném zprovoznění nového mostu přes řeku Moravu bude od pátku 1. července na Masarykově třídě omezena maximální povolená rychlost na 30 kilometrů za hodinu. Komunikace bude opět průjezdná pro městskou hromadnou dopravu i automobily.

12:56 / 24. června 2022
Na Masarykově třídě v Olomouci bude omezena maximální rychlost i

Foto: olomoucka.drbna.cz

Provoz na této rušné olomoucké silnici spojující centrum města s hlavním nádražím omezila stavba nového mostu od února 2020. ČTK o tom informovala Anna Sýkorová, mluvčí Dopravního podniku města Olomouce.

Od 1. července budou na Masarykově třídě v provozu všechny tramvajové zastávky včetně nové zastávky U Bystřičky ve směru k hlavnímu nádraží. Za obvyklého provozu budou centrem jezdit tramvajové linky číslo 2, 3, 4 a 6. „Nicméně od 1. července z důvodu opravy železničního přejezdu v ulici Wolkerova a posléze kvůli rekonstrukci kolejí v křižovatce třídy Svobody a Havlíčkovy ulice bude docházet k úpravám nebo dočasnému přerušení provozu některých linek. Od 1. července tak na tuto trasu vyjedou linky 2 a 3 a kombinované linky X4/1 a X1/4," upozornila na chystané změny mluvčí podniku.

V této části města bude také od 1. července upraven provoz některých autobusových linek MHD. Upravené jízdní řády spojů a podrobné informace jsou cestujícím k dispozici na webových stránkách Dopravního podniku města Olomouce i na zastávkových označnících.

Stavba mostu na Masarykově třídě je součástí rozsáhlých protipovodňových úprav v této městské části. Ponese jméno kamenického mistra a sochaře Václava Rendera (1669 - 1733). Tento architekt a městský kameník je mimo jiné autorem Sloupu Nejsvětější Trojice v centru Olomouce. Sloup s výškou 32 metrů, jehož součástí je i malá kaple, představuje nejvyšší sousoší České republiky. Společně s Mariánským sloupem a barokními kašnami je od roku 1995 národní kulturní památkou. V roce 2000 byl zapsán i na seznam UNESCO.

Projekt vybudování protipovodňových opatření na řece Moravě mezi centrem města a vlakovým nádražím, jež  začal na jaře 2018, navazuje na předchozí dvě dokončené etapy. Jeho cena se vyšplhá k 730 milionům korun. V investici jsou zahrnuty stavby dvou mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě; dále výstavba hrází a protipovodňových zdí a také rozšíření koryta řeky Moravy včetně nábřeží. Nový most v Komenského ulici byl pro dopravu otevřen už předloni. Letos na podzim by měly být dokončeny práce na náplavce v okolí řeky Moravy.

 

Publikoval: Karel Geba (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru