Na nádraží v Králově Poli vyroste lávka, navíc se prodlouží podchod
Město Brno prodlouží podchod pod železnicicí na nádraží v Králově Poli. Mělo by se jednat o prodloužení, osvětlení tohoto podchodu a zastřešení výstupu z něj, přičemž náklady na tuto přestavbu činí 17,5 milionů korun. To uvedla v tiskové zprávě primátorka města Markéta Vaňková (ODS). Za další prostředky vznikne navíc lávka přes Ponávku.
Radní Brna včera schválili spolupráci se Správou železnic
Radní Brna včera schválili spolupráci se Správou železnic. S ohledem na koordinaci prací se město se správou dohodlo, že všechny práce provede státní organizace a Brno uhradí náklady spojené s podchodem.
"Pro co nejrychlejší a nejkvalitnější provedení rekonstrukce nádraží v Králově Poli včetně našeho záměru vybudování pohodlné, rychlé a bezpečné cesty pro pěší od ulice Myslínova je nezbytné, aby vše probíhalo v úzké koordinaci bez nežádoucích časových prodlev. Dnes schválené řešení, že Správa železnic jako hlavní investor zajistí prodloužení podchodu a město uhradí náklady s tím spojené, je vlastně jediné možné," uvedla Vaňková. Nyní lidé používají podchod vzdálený asi čtvrt kilometru.
Kromě prodloužení podchodu a vzniku lávky jsou v plánu i práce na nádraží. Více než 70 let stará a dnes už nevyhovující nádražní budova půjde k zemi a vznikne nový dvoupodlažní bezbariérový objekt se zázemím pro cestující. Vymění se kolejiště, vzniknou nová zastřešená nástupiště. Cílem je zkrátit jízdní dobu spojů v úseku z Maloměřic do Králova Pole. Rekonstrukce za 2,8 miliardy korun by měla začít příští rok v lednu a skončit do konce roku 2024. Při výstavbě budou mít cestující zázemí v mobilních kontejnerech.
Správa železnic plánuje rekonstrukci nádraží téměř za tři miliardy korun. Začít by měla příští rok
Rekonstrukce železniční stanice Brno-Královo Pole, kterou připravuje Správa železnic, zahrnuje výstavbu nových nástupišť, a navíc i kompletní rekonstrukci zabezpečovacího zařízení. Stavba za 2,4 miliardy korun přinese zvýšení bezpečnosti drážní dopravy a cestujícím zcela novou výpravní budovu. Správa železnic nyní ve výběrovém řízení hledá zpracovatele dokumentace pro stavební řízení a realizaci stavby.
Stavba představuje komplexní rekonstrukci stanice Brno-Královo Pole, včetně nových ostrovních nástupišť, železničního spodku a svršku. Její součástí je i celková rekonstrukce koleje č. 1 v úseku Brno-Maloměřice – Kuřim, která navazuje na stavební práce provedené v letech 2015 a 2016 na koleji č. 2. Trať zde dostane nové trakční vedení a zabezpečovací a sdělovacího zařízení. Rychlost vlaků se zvýší až na 120 km/h.
Stávající výpravní budova neodpovídá současným standardům cestování, a bude proto v celém rozsahu zdemolována. V její těsné blízkosti připravuje město Brno výstavbu parkovacího domu systému P+R, stejně jako nového terminálu MHD. Na stavbu již bylo vydáno pravomocné územní rozhodnutí. Realizace prací se plánuje od začátku roku 2023 (po ukončení staveb v tratovém úseku Blansko – Brno-Maloměřice), ukončení pak v prosinci následujícího roku. Předpokládané náklady na demolici stávající a výstavbu nové výpravní budovy dosahují 120 milionů korun.
Publikoval: Bc. Karel Geba (Zdroj: ČTK)