Otevřít menu
Doprava dnes
-

Na nádraží v Králově Poli vyroste lávka, navíc se prodlouží podchod

Město Brno prodlouží podchod pod železnicicí na nádraží v Králově Poli. Mělo by se jednat o prodloužení, osvětlení tohoto podchodu a zastřešení výstupu z něj, přičemž náklady na tuto přestavbu činí 17,5 milionů korun. To uvedla v tiskové zprávě primátorka města Markéta Vaňková (ODS). Za další prostředky vznikne navíc lávka přes Ponávku.

14:25 / 26. května 2022
Na nádraží v Králově Poli vyroste lávka, navíc se prodlouží podchodi

Foto: Správa železnic

Radní Brna včera schválili spolupráci se Správou železnic

Radní Brna včera schválili spolupráci se Správou železnic. S ohledem na koordinaci prací se město se správou dohodlo, že všechny práce provede státní organizace a Brno uhradí náklady spojené s podchodem.

"Pro co nejrychlejší a nejkvalitnější provedení rekonstrukce nádraží v Králově Poli včetně našeho záměru vybudování pohodlné, rychlé a bezpečné cesty pro pěší od ulice Myslínova je nezbytné, aby vše probíhalo v úzké koordinaci bez nežádoucích časových prodlev. Dnes schválené řešení, že Správa železnic jako hlavní investor zajistí prodloužení podchodu a město uhradí náklady s tím spojené, je vlastně jediné možné," uvedla Vaňková. Nyní lidé používají podchod vzdálený asi čtvrt kilometru.

Kromě prodloužení podchodu a vzniku lávky jsou v plánu i práce na nádraží. Více než 70 let stará a dnes už nevyhovující nádražní budova půjde k zemi a vznikne nový dvoupodlažní bezbariérový objekt se zázemím pro cestující. Vymění se kolejiště, vzniknou nová zastřešená nástupiště. Cílem je zkrátit jízdní dobu spojů v úseku z Maloměřic do Králova Pole. Rekonstrukce za 2,8 miliardy korun by měla začít příští rok v lednu a skončit do konce roku 2024. Při výstavbě budou mít cestující zázemí v mobilních kontejnerech.

Správa železnic plánuje rekonstrukci nádraží téměř za tři miliardy korun. Začít by měla příští rok

Rekonstrukce železniční stanice Brno-Královo Pole, kterou připravuje Správa železnic, zahrnuje výstavbu nových nástupišť, a navíc i kompletní rekonstrukci zabezpečovacího zařízení. Stavba za 2,4 miliardy korun přinese zvýšení bezpečnosti drážní dopravy a cestujícím zcela novou výpravní budovu. Správa železnic nyní ve výběrovém řízení hledá zpracovatele dokumentace pro stavební řízení a realizaci stavby.

Stavba představuje komplexní rekonstrukci stanice Brno-Královo Pole, včetně nových ostrovních nástupišť, železničního spodku a svršku. Její součástí je i celková rekonstrukce koleje č. 1 v úseku Brno-Maloměřice – Kuřim, která navazuje na stavební práce provedené v letech 2015 a 2016 na koleji č. 2. Trať zde dostane nové trakční vedení a zabezpečovací a sdělovacího zařízení. Rychlost vlaků se zvýší až na 120 km/h.

Stávající výpravní budova neodpovídá současným standardům cestování, a bude proto v celém rozsahu zdemolována. V její těsné blízkosti připravuje město Brno výstavbu parkovacího domu systému P+R, stejně jako nového terminálu MHD. Na stavbu již bylo vydáno pravomocné územní rozhodnutí. Realizace prací se plánuje od začátku roku 2023 (po ukončení staveb v tratovém úseku Blansko – Brno-Maloměřice), ukončení pak v prosinci následujícího roku. Předpokládané náklady na demolici stávající a výstavbu nové výpravní budovy dosahují 120 milionů korun.

Publikoval: Bc. Karel Geba (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru