Na okraji Ostravy začala definitivní oprava první z částí dálnice D1
Na okraji Ostravy dnes začala definitivní oprava první z částí dálnice D1 (dříve D47), na nichž se objevily problémy hned po jejich dokončení před více než deseti lety. Oprava 4,5 kilometru dlouhého úseku potrvá do srpna a řidiči tam musejí po tu dobu počítat s omezením, protože provoz je sveden do jednoho pruhu.
Oprava je součástí reklamačního řízení, stát tak za ni nezaplatí nic, vše se dělá na náklady firem, které dálnici stavěly. Novinářům to dnes řekli zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Kromě samotné dálnice začíná i oprava odpočívky Antošovice. "Budeme odstraňovat vozovky, to znamená bude se vyrovnávat, budou se pokládat nové povrchy. Dále budeme opravovat kompletně celou odpočívku, všechny povrchy půjdou pryč. Tam jdeme až dolů, všechen špatný materiál, který tam byl, se vybere a postaví se v podstatě nová odpočívka, nová část, kde stojí kamiony a kde je parkoviště," řekl ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD Jiří Hlavatý.
Práce se budou týkat také mostních závěrů, které ovlivnily pohyby ve stavebních materiálech. "Sevřely se, tím pádem se musí přenastavit. Bude se to vybírat, kompletně celý kus mostního závěru, nastaví se, jak má být, a udělají se kolem toho kompletní vozovky," řekl Hlavatý.
Jízdu po dálnici v Ostravě provázejí omezení v podstatě od jejího dokončení. Jen půl roku poté, co se tam v prosinci 2007 začalo jezdit, se dálnice začala vlnit. Problémy se týkají zhruba 18 kilometrů dálnice od mimoúrovňové křižovatky s Rudnou ulicí až po Bohumín. Byla tam omezena rychlost a musely se dělat i průběžné opravy.
Kvůli vadám dálnice, především zvlnění vozovky, se ŘSD už léta pře se stavební společností Eurovia. Podle ŘSD byly vady důsledkem použití nevhodných násypových materiálů. Eurovia od počátku tvrdila, že na stavbu použila pouze materiál, který si objednalo ŘSD.
Publikoval: Mgr. Petr Dejnožka (zdroj: ČTK)