Otevřít menu
Doprava dnes
-

Na prvním místě je cestující! Zdůrazňuje Bednárik

Manažer s letitými zkušenostmi Ivan Bednárik, MBA, převzal funkci generálního ředitele a předsedy představenstva podniku Českých drah v době krize, a stojí tak před ním velká výzva. Té se rozhodně nezalekl a v rozhovoru pro náš web jasně potvrzuje, že cestující jsou na prvním místě, na což konkurenti leckdy zapomínají. 

19:09 / 23. září 2021
Na prvním místě je cestující! Zdůrazňuje Bednárik

Podle šéfa státní akciovky firma opravdu nezahálí a už plánuje pro cestující další novinky, týkající se především nových spojů: Médii už například proběhla zpráva o tom, že bychom měli jezdit přímými vlaky do polských přístavů na Baltu. Tady je zarážející, že když přicházíme na nějaký trh, tak se to nelíbí našim konkurentům a dělají vše pro to, aby naši novou aktivitu všemi prostředky zpochybnili nebo argumentovali, že to umí dělat lépe, levněji apod. To je k zamyšlení. Kdybychom dělali to samé, tak jsme automaticky obviňování z protisoutěžního a obstrukčního jednání. Mě už ty básničky o tom, že České dráhy jsou zlým monopolem, opravdu dráždí, protože ta ‚státní prsa‘ jsou tak krásná a velká, že naši konkurenti dělají vše pro to, aby se k nim dostali. A zapomínají na to, že na prvním místě je cestující,“ upozorňuje Ivan Bednárik. 

Velkým tématem posledních let jsou vysokorychlostní železnice. Jak se na jejich výstavbu připravují České dráhy? „Určitě si nemůžeme dovolit říct, že nemáme zájem o rozvíjející se trh. Navíc v naší krásné zemi, kde podnikáme. Uzavřeli jsme smlouvy s dodavatelem, konsorciem Siemens – Škoda, na dodávky vratných souprav na rychlost do 230 km/h. Budeme mít 20 nových vlaků po 9 vagónech, které budou do 3 let dodané,“ prozrazuje Bednárik. „České koridory, které se dnes modernizují a budou se modernizovat několik dalších let, budou přizpůsobené v některých úsecích na maximální rychlost 200 km/h. Už tam ale jdeme s tou rezervou, že když se rychlosti budou zvyšovat, budeme tam mít možnost jezdit. V Německu se například mezi Berlínem a Hamburkem touto rychlostí už jezdí a my tam právě s těmito vozy také počítáme. Ale narážíme na jeden problém, a to je zatím neexistující lokomotiva s rychlostí na 230 km/h. Poslední lokomotiva, která splnila kritéria, se už nevyrábí několik let. Jedná se o Taurus od Siemensu, který měl postavenou rychlost na 230 km/h. Ne každý, ale některé typové řady ano. Primárně se nyní zajímáme o to, abychom některé Taurusy získali. Probíhají výběrová řízení a jednání. Máme zatím dva, ale potřebujeme jich minimálně 10. Uvidíme, jak to dopadne, třeba nás překvapí výrobci železničních vozidel nejen v Evropě a takovou lokomotivu nabídnou,“ doufá Ivan Bednárik. 

Čísla a statistiky České dráhy

„České dráhy, a.s., mají k dnešnímu dni cca 14 tisíc zaměstnanců. Z této cifry jsou nejpočetnější dvě profese - strojvedoucí a vlakové čety. Spolu s pokladními se bavíme o množině téměř 8 tisíc zaměstnanců, kteří jsou přímo v kontaktu s cestujícími ve vlacích a ve stanicích. To je víc jak polovina. Další velká množina jsou všichni ti, co se starají o to, aby vlaky mohly vyjet. Údržbáři, posunovači a tak dále. Což je dohromady řádově kolem 4 tisíc zaměstnanců. Nejmenší skupina jsou zaměstnanci v kancelářích včetně dispečerů, účetních, personalistů, auditorů nebo lidí, co se starají o bezpečnost,“ vyjmenovává generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.

„V provozu máme kolem 4 tisíc vozidel. Necelá polovina jsou hnací vozidla, tedy lokomotivy a jednotky. České dráhy si prakticky nic nepronajímají, všechna vozidla vlastní. To co si aktuálně pronajímáme, jsou nejmodernější lokomotivy Vectron v počtu 17 kusů,“ doplňuje statistiku Bednárik.

Autor: Filip Červinka 

 

Na prvním místě je cestující! Zdůrazňuje Bednárik . Na prvním místě je cestující! Zdůrazňuje Bednárik .
zpět na články

inzerce

nahoru