Otevřít menu
Doprava dnes
-

Na Štvanickou lávku se usadily betonové segmenty

Práce na Štvanické lávce pokračují ve velkém. Stavební objekt, který propojí stejnojmenný ostrov, Karlín a Holešovice, dostal první hotové betonové segmenty. Ty budou tvořit nový most. Práce probíhají na zemi, nad zemí i pod vodou. Ve Vltavě stojí připravené pilíře a část podpěrné konstrukce. Lávka bude dokončena příští rok v březnu.

6:00 / 15. září 2022
Na Štvanickou lávku se usadily betonové segmentyi

Foto: Probíhající práce na Štvanické lávce. Zdroj fotky: Magistrát hl. m. Prahy.

Štvanická lávka bude dlouhá téměř 300 metrů a budou ji využívat zejména cyklisté a chodci

„Štvanická lávka má už hotové pilíře a včera jsme se poprvé suchou nohou mohli projít z Karlína na Štvanický ostrov. Další díly mostovky budou přibývat a postupně jako lego poskládáme celou lávku. Stavba jde přesně podle harmonogramu a počítáme s tím, že během března bude hotovo," prozradil náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr. Architektonickou soutěž na podobu Štvanické lávky vyhrál Petr Tej a Marek Blank.„Máme osazeny první segmenty lávky z ultra-vysokohodnotného betonu nad ostrovem Štvanice. Další segmenty, ze kterých je lávka skládána, budou postupně přiváženy na stavbu a zanedlouho uvidíme celou konstrukci sestavenou dohromady. Holešovice s Karlínem a Štvanicí tak propojí bílá linka lávky,“ uvedl architekt lávky Petr Tej.

Je skvělé, že po 120 letech plánování se skutečně staví

„Je skvělé, že po 120 letech plánování se skutečně staví a že jde stavba rychle dopředu. Těším se na výsledek, procházky a projížďky na kole mezi oběma břehy budou určitě skvělé,“ zmínil Jan Čižinský, starosta městské části Praha 7.

„Nové propojení s našimi sousedy z Prahy 8 získává díky týmu kolegy Adama Scheinherra neuvěřitelně rychle reálnou podobu. Těším se na umělecké dílo od pana profesora Hendrycha, které bude zdobit přístup na lávku přímo na štvanickém ostrově," popsala Hana Třeštíková, radní hl. m. Prahy pro kulturu a místostarostka městské části Praha 7.

Železobetonová konstrukce Štvanické lávky je unikátním využitím prefabrikovaných segmentů vyrobených z ultra-vysokohodnotného bílého betonu. Ty se vyrábějí ve Štětí a na místo jsou dováženy po řece nebo po silnici. Na stavbě nyní pracují desítky specialistů se zkušenostmi ze staveb mostů ve Švédsku a Norsku, kromě těžké pozemní techniky se využívá i několik remorkérů a pontonových soulodí. Zhotovitelem této investice je společnost Skanska. „Jedeme podle plánu, na pomocnou konstrukci jsme uložili první betonové segmenty, ze kterých postupně poskládáme celý most. Začínáme na rameni Štvanice – Karlín, abychom měli co nejdříve hotové přemostění plavební dráhy. Křížení, kde se z lávky odpojuje rampa na ostrov, budeme betonovat na místě," dodal projektový manažer společnosti Skanska Michal Kunc.

Následující týdny budou ve znamení ukládání dalších segmentů budoucího mostu a jejich vzájemné sepnutí ocelovými lany. Na holešovické straně jsou už hotová protipovodňová opatření, po dokončení pilířů ve Vltavě se i zde začne s ukládáním pomocné konstrukce a poté i betonových segmentů mostu.

Autor: Karel Geba (Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy)

zpět na články

inzerce

nahoru