Otevřít menu
Doprava dnes
-

Na trať mezi Lovosicemi a Litoměřicemi se vrátily po modernizaci vlaky

Trať mezi Lovosicemi a Litoměřicemi se po čtyřech měsících výluky dočká návratu vlaků. Modernizace trati způsobila zrychlení vlaků na dvojnásobnou rychlost, vznikly tu nové peróny a stanice Žalhostice má nový informační systém. Výluka z Litoměřic do České Lípy skončí 18. září, informovalo AŽD, které tuto linku provozuje.

14:00 / 4. července 2022
 Na trať mezi Lovosicemi a Litoměřicemi se vrátily po modernizaci vlakyi

Foto: Ilustrační foto: Zdroj: Správa železnic.

Na modernizovaném úseku tratě se snížil hluk vlaků

Na modernizovaném úseku tratě, který v těchto místech vede hustou zástavbou, se snížil hluk vlaků a k vyšší bezpečnosti přispějí nově instalované technologie na přejezdech. Celý úsek je dálkově řízen z dispečerského centra v Lovosicích. "Mám velkou radost, že se nám podařilo trať otevřít v termínu, který jsme slíbili cestujícím. Je to důležitý přínos současným potřebám lidí, tedy moderní, vyspělá, rychlá a bezpečná železnice," uvedl ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.

V úseku Litoměřice horní nádraží – Liběšice se vrátí železniční provoz 4. srpna. V celém úseku Litoměřice horní nádraží – Česká Lípa bude ukončena výluka 18. září. Práce na trati začaly koncem loňského roku a podle Správy železnic bude vše hotové v listopadu. Náklady na rekonstrukci přesáhnou miliardu korun. Je to část tratě, kterou spravuje AŽD. Přezdívá se jí Švestková dráha.

Železniční trať Čížkovice–Obrnice je regionální dráha vedoucí z Čížkovic přes Třebenice do Obrnic. V jízdním řádu pro cestující je uváděna v tabulce 113 Lovosice–Most, neboť po ní vedené vlaky jezdily a jezdí z Lovosic do Čížkovic po navazující trati Lovosice–Louny a z Obrnic pokračovaly do Mostu po trati Louny–Most. Od prosince 2017 do prosince 2019 byla označována ve stejné trase jako trať T4, což bylo také číslo turistické linky DÚK. Dráha se začala stavět roku 1896 a byla otevřena 19. prosince 1898. Trať byla postavena s garancí 70 % základního kapitálu 4 248 000 korun poskytnutou českou zemí. Stát přispěl přímo 80 000 korunami a místní zájemci doplatili zbývajících 1 194 600 korun. Trať obsluhovala zejména místní zemědělské podniky a také dopravovala dělníky do mosteckých dolů. Název Švestková dráha pochází z předválečných dob, a to podle tehdy zde rostoucích švestkových sadů a alejí.

Publikoval: Dagmar Lánská (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru