Otevřít menu
Doprava dnes
-

Na trati mezi Olomoucí a Uničovem se zkouší provoz pod dohledem ETCS!

České dráhy (ČD) zahájily zkušební provoz pod dohledem ETCS na trati Olomouc – Uničov. Na těchto elektrifikovaných kolejích se začal zkoušet moderní evropský vlakový zabezpečovač ETCS. Tento zabezpečovací systém má měsíc na to, aby se připravil na výhradní provoz. České dráhy se ale pouštějí do zkušebních provozů ETCS i na dalších tratích!

8:50 / 28. listopadu 2022
Na trati mezi Olomoucí a Uničovem se zkouší provoz pod dohledem ETCS!i

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ČD.

Budeme připraveni od 1. ledna 2023 jezdit na této trati ve výhradním provozu pod dohledem systému ETCS

Zkušební provoz bude zajištěn až na 6 spojích denně lokomotivami řady 362 WTB v čele klasických souprav. Ty společně s nově dodanými elektrickými jednotkami RegioPanter řady 650.2 zajistí provoz od 1. ledna 2023, kdy bude provoz na trati Olomouc – Uničov spuštěn pod výhradním dohledem zabezpečovacího systému ETCS. Půjde tak o první trať v Česku obsluhovanou Českými drahami, na kterou budou vypravována pouze vozidla vybavená tímto nejmodernějším zabezpečovacím systémem. V průběhu roku 2023 pak převezmou dopravu vlak na této trati úplně nové třívozové jednotky RegioPanter řady 640.2.

Během listopadu a prosince se připravuje zahájení zkušebního provozu pod dohledem ETCS také na tratích Kolín – Pardubice – Česká Třebová a Plzeň – Cheb. Na první uvedené trati budou vlaky vedeny lokomotivami řady 162 WTB a v druhém případě půjde o elektrické jednotky RegioPanter řady 650.2. Už od března 2022 probíhá zkušební provoz pod dohledem ETCS na trati Olomouc – Přerov – Břeclav s lokomotivami řady 362 WTB. 

„V minulém týdnu jsme zahájili zkušební provoz elektrických lokomotiv pod dohledem ETCS na trati z Olomouce do Uničova. Původně se předpokládalo, že příprava na výhradní provoz pod dohledem ETCS bude trvat zhruba půl roku, ale okolnosti mimo České dráhy způsobily, že musíme všechno zvládnout za pouhý měsíc. Věřím, že naši strojvedoucí, školitelé, technici a vůbec všichni kolegové, kteří jsou odpovědní v naší firmě za zahájení provozu pod dohledem ETCS na trati z Olomouce do Uničova všechno zvládnou v extrémně krátkém čase a my budeme připraveni od 1. ledna 2023 jezdit na této trati ve výhradním provozu pod dohledem systému ETCS,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

Zároveň pokračuje montáž vozidlových částí ETCS na hnací vozidla Českých drah. V aktivním režimu sw-on schopných jízdy pod dohledem ETCS je již cca 50 vozidel. Jedná se o lokomotivy řady 162 WTB, 362, 362 WTB a elektrické jednotky řady 650.2. U řady 844 RegioShark byla dokončena prototypová zástavba a nyní se realizuje schvalování a příprava zkušebního provozu.

Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: ČD)

zpět na články

inzerce

nahoru