Otevřít menu
Doprava dnes
-

Na Vysočině byla zimní údržba silnic v listopadu a prosinci draží než před rokem

Na Vysočině stála zimní údržba silnic v posledních dvou měsících minulého roku asi o 15 milionů korun víc než ve stejné době před rokem. Prohrnování a sypání komunikací zaměstnávalo krajské silničáře zatím nejvíce v lednu, s vyšší nemocností pracovníků se potýkali hlavně v prosinci. Řekl to ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Radovan Necid. Podle jeho odhadu by mohla spravování silnic stát tato zima stejně nebo o něco víc než ta minulá.

14:49 / 13. února 2022
Na Vysočině byla zimní údržba silnic v listopadu a prosinci draží než před rokemi

Foto: KSÚS Vysočina

Za zimní údržbu silnic na přelomu let 2020 a 2021 kraj zaplatil 226 milionů korun, o rok dřív to bylo 167 milionů korun. Vyplývá to z údajů na krajském webu. "Těžko odhadovat, jaký bude konečný účet za zimu, ale stále jezdíme," uvedl Necid. Nejvíce soli zatím silničáři spotřebovali v lednu, což bylo obvyklé i minulé roky. "Uvidíme, co přinese únor a březen. Loni jsme jezdili do 16. dubna," připomněl. Krajská správa měla na tuto zimu nakoupených 21.000 tun posypové soli. "Bohužel, koncem ledna jsme už byli nuceni dokoupit 3000 tun takzvané zimní soli a ta je o 30 procent dražší," uvedl ředitel. Ceny posypového materiálu se zvyšují celkově. U drtí podle Necida od ledna stouply o 20 až 25 procent. Epidemie koronaviru komplikovala provoz správy a údržby zatím nejvíce v posledním loňském měsíci. "Teď je to o něco lepší. Situace je, dá se říci, stabilní," uvedl ředitel. Tento týden v pondělí nebylo v práci kvůli nemoci nebo karanténě 33 lidí. "Přijali jsme řadu opatření, neustále testujeme, sledujeme počty pracovníků s nemocí nebo v karanténě a hledáme možnosti náhrady, když 'vypadne' jedna směna na cestmistrovství, musíme si pomáhat z jiných cestmistrovství," řekl Necid. Krajská správa zaměstnává okolo 680 lidí. Silničáři v zimních měsících opravují výtluky na vozovkách takzvanou studenou obalovanou asfaltovou směsí, kterou si sami vyrábějí. Od loňského listopadu do konce ledna jí na krajské silnice II. a III. třídy padlo 48 tun. Jak vysoké budou škody na silnicích po této zimě, se podle ředitele zatím nedá odhadnout. Na Vysočině podle tiskové zprávy kraje používají silničáři v zimě sůl na 1575 kilometrech komunikací, inertním posypem zajišťují sjízdnost 2885 kilometrů vozovek. V zimním období, které se počítá od listopadu do konce března, se v tomto kraji neudržuje 275 kilometrů silnic.

Publikoval: Jakub Cimburek (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru