Otevřít menu
Doprava dnes
-

Náklady na prověření vozidel u Auto ESA již letos přesáhly 40 milionů korun

Nákup auta v autobazaru by neměl být pro zákazníky rizikovější než pořízení nového vozu, je přesvědčena společnost Auto ESA, která do kontroly vykupovaných automobilů vkládá nemalé peníze. Náklady firmy na prověření všech vozidel dosáhly za prvních 5 měsíců více než 40 milionů korun.

11:27 / 16. června 2023
Náklady na prověření vozidel u Auto ESA již letos přesáhly 40 milionů koruni

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: MDČR.

Společnost Auto ESA prověřila za prvních pět měsíců roku 2023 na svých pobočkách celkem 17 tisíc automobilů, z nichž téměř 12 tisíc odmítla vzít do prodeje. Do nabídky autobazaru se tak nedostalo 70 procent nabízených vozů. "Bohužel podíl odmítnutých vozidel opět vzrostl o 2 %, ale nemůžeme si dovolit být v tomto ohledu velkorysí. Pokud bychom ze svých standardů slevili, tak by to bylo nefér vůči zákazníkům, kterým chceme nabízet jen kvalitní a prověřené zboží," řekl Filip Kučera, ředitel marketingu Auto ESA. Do prověření vozů na výkupu investuje společnost i z toho důvodu, že auta se po vykoupení stávají jejím majetkem a firma za ně nese plnou odpovědnost vůči novému majiteli.

Kvalita je standardem

Všechny vozy procházejí v Auto ESA důkladnou administrativní prověrkou i fyzickou kontrolou, a to včetně historie vozu a také jeho majitele. Firma se zaměřuje na sedm oblastí, vztahujících se k technickému stavu vozu (motor, výfuk, řízení, karoserie, interiér, topení atd.) a dále prověření historie vozu a jejího majitele v rámci dostupných databází jako je např. databáze společnosti Cebia, databáze o stavech tachometru spravovaná Ministerstvem dopravy ČR nebo rejstřík exekucí a insolvencí.

Mezi nejčastější důvody odmítnutí patří neodpovídající technický stav, koroze podvozku, neodborné opravy, nebo nefunkční bezpečnostní prvky auta jako jsou airbagy, bezpečnostní pásy nebo nefunkční asistenční brzdové systémy. "Poměrně často jde však i o vady právního charakteru, včetně podezření na manipulaci s tachometrem vozu či exekuce nebo insolvence prodávajícího," doplnil Kučera.

Náklady na prověření rostou, ale jsou nutné

Eliminace rizik u prodávaného auta a také udržení dobrého jména prodejce něco stojí. Částka, kterou Auto ESA investuje do kontroly jednoho vozu se pohybuje mezi 3600 až 4000 korun. Důležitost takových investic přitom stoupá se zvyšujícím se podílem ojetých vozů na českých silnicích. Podle Filipa Kučery je právě bezpečnost provozu na silnicích úzce spjata s technickým stavem vozového parku. "Rizik přibývá, a i my jako prodejci ojetých vozů se je musíme snažit všemi prostředky eliminovat. Třeba právě přísnou vstupní kontrolou při výkupu,“ dodal.

Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: ČTK, Auto ESA)

zpět na články

inzerce

nahoru