Otevřít menu
Doprava dnes
-

Nově vyhrazený jízdní pruh má zlepšit dopravu na Barrandovském mostě

Vyhrazený levý jízdní pruh oddělený bílou čárou bude sloužit pouze autům jedoucím ze Smíchova do Braníka. Jeho cílem bude zlepšení dopravy ve směru z centra. V místě se také zvýší nejvyšší povolená rychlost. Opatření začne platit na konci září. Ve směru z Braníku na Smíchov se změny nechystají.

19:23 / 7. září 2022
Nově vyhrazený jízdní pruh má zlepšit dopravu na Barrandovském mostěi

Foto: Facebook Adama Scheinherra

O připravovaných změnách informoval náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) a šéf společnosti Satra Alexandr Butovič.

Rekonstrukce Barrandovského mostu začala 16. května demolicí nájezdové rampy ze Strakonické ulice, kterou nyní dělníci budují znovu. Stavbaři dále odfrézovali vozovku a odstranili římsy, zábradlí a izolace. Původní termín dokončení prací byl stanoven na pátek 2. září, kvůli vynuceným úpravám projektu se však práce zpozdí o 27 dní.

Podle Alexandra Butoviče komplikuje dopravu na mostě a před ním takzvaný průplet. Tedy místo, kdy se současně setkávají a proplétají auta jedoucí ze Smíchova, Barrandova a ze Strakonické ulice. „Opatření spočívá v tom, že levý jízdní pruh ve směru z centra bude určen pouze pro vozidla, která pokračují po Městském okruhu a nebude z něj možné dělat žádné jiné manévry a třeba sjet následně do Modřanské," objasnil Butovič.

Ke kýženému efektu opatření má přispět i rychlost 80 kilometrů v hodině, která bude povolena pouze v průběžném pruhu. V ostatních pruzích budou auta jezdit maximální rychlostí 50 kilometrů v hodině. Nový vyhrazený pruh začne před nájezdem na most a v místě, kde se oddělují pruhy na Barrandov a na Strakonickou.

Ze dvou desítek možných řešení vybralo město společně s firmou Satra kromě zmíněné varianty ještě plán stavby nové rampy, která překlene sjezd na Modřanskou. „Pro auta jedoucí ze Strakonické, která se potřebují dostat na Barrandovský most, postavíme novou samostatnou rampu. Díky tomu výrazně snížíme počet průpletů, které musí řidičky a řidiči projet, aby mohli pohodlně pokračovat Barrandovským mostem na Jižní spojku a dál na D1. Jednoduchou mostní konstrukcí zvýšíme kapacitu mostu i bezpečnost, protože nikdo už nebude muset přejíždět z jednoho pruhu do druhého,“ uvedl na svém facebookovém profilu náměstek primátora.

První variantu opatření zavede město již na konci září, to znamená po dokončení letošní opravy na Barrandovském mostě. Opatření následně vyhodnotí a na základě výsledků se město rozhodne, zda vybudovat také rampu. „Ta by mohla stát okolo 90 milionů korun. Finální rozhodnutí o stavbě ale ještě nepadlo. Nicméně mohla by být vybudována v rámci poslední fáze oprav Barrandovského mostu," řekl Scheinherr.

Práce na mostě jsou rozfázovány do čtyř etap, z nichž každá bude trvat zhruba tři měsíce v roce.

Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: ČTK, Facebook Adama Scheinherra)

zpět na články

inzerce

nahoru