Otevřít menu
Doprava dnes
-

Nový vodíkový autobus Škoda H’CITY má zajistit ekologickou budoucnost v MHD

V současné době se neustále ve městech řeší budoucnost městské hromadné dopravy (MHD). Stále se hledají nové způsoby, které by zpříjemnily život obyvatel ve spojení s dopravou. Města tak dbají na to, aby se v nich snižovaly emise ve vzduchu. Toto dopravní znečištění je pro města problémem. A proto se vyvinul nový vodíkový autobus Škoda H’CITY.

10:14 / 3. října 2022
Nový vodíkový autobus Škoda H’CITY má zajistit ekologickou budoucnost v MHDi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ACRI.

Portfolio autobusů od Škoda Group zahrnuje širokou škálu typů pohonů

Města v současné době hledají způsob, jak udělat MHD ekologičtější. Zajímají se o nové způsoby pohonu jako je elektromobilita či vodík. A proto výrobci dopravních prostředků přicházejí s novými variantami pohonu, které by zajistily efektivní dopravu a současně ulevily životnímu prostředí. Škoda Group je v této oblasti jednou z mnoha, která hledí do budoucna. A proto se dlouhodobě věnuje vývoji těchto ekologických technologií. Teď Škoda nově přichází na trh s novým autobusem na vodík Škoda H’CITY 12, přičemž si tento dopravní prostředek odbyl svou premiéru na InnoTrans 2022 v Berlíně.

„Portfolio autobusů od Škoda Group zahrnuje širokou škálu typů pohonů, díky čemuž jsme schopni nabídnout řešení, která vyhovují téměř jakýmkoliv požadavkům. Nejnovější trendy ukazují, že zákazníci žádají vozidla, která jsou šetrná k životnímu prostřední a mají tak co nejnižší dopad na život obyvatel. Právě proto přicházíme s novinkou, která nabízí městům zajímavé řešení,“ popisuje Tanya Altmann, Prezident Bus Mobility ve Škoda Group a doplňuje: „Škoda H’CITY 12 je plně bezemisní vozidlo, které je vhodnou náhradou dieselových autobusů, kterých je ve městech stále velká převaha. Novým vozidlem následujeme náš vývoj, kdy jsme již v roce 2009 představili první model vodíkového autobusu Škoda TriHyBus, který řadu let sloužil v provozu. Nový model vzal ověřené praktiky z původního vozidla, ale zároveň nabízí řadu inovací.“

Vodíkový autobus je součástí řešení Škoda New Energy Vehicle a vhodně doplňuje portfolio ekologických autobusů vhodných pro městský provoz. Autobusy na vodíkový pohon mají extrémně nízkou hlučnost a nízké vibrace, což je typické i pro klasické elektrobusy. Na rozdíl od nich je ale doplnění paliva do vodíkového autobusu rychlejší, protože nedochází k přímému dobíjení baterií. Do autobusu je doplňován vodík, který následně vzájemnou reakcí s kyslíkem ze vzduchu vyrábí elektrickou energii přímo v autobuse. Vozidla tak nemusí čekat u nabíjecích stanic, ale jsou neustále připravena vyjet do provozu. Tento typ pohonu umožňuje na jedno natankování dojezd do vzdálenosti až 350 km.

Autor: Petr Dejnožka (Zdroj: ACRI)

zpět na články

inzerce

nahoru