Otevřít menu
Doprava dnes
-

O zachování „retrolaků“ některých starších lokomotiv rozhodne veřejnost

Příznivci železnice dostanou ojedinělou příležitost ovlivnit vzhled vybraných starších lokomotiv Českých drah. 

9:45 / 18. prosince 2021
O zachování „retrolaků“ některých starších lokomotiv rozhodne veřejnosti

Foto: České dráhy

Národní dopravce se rozhodl zachovat jejich dnes už historickou podobu a na svém facebookovém profilu spustil HLASOVÁNÍ o konkrétním barevném řešení první z nich – dieselové lokomotivy 754.074. „Jako každá obchodní firma máme nastavená pravidla korporátní identity, jimiž se řídí i podoba našich vlaků. Všechna nová vozidla, ale i ta, která v rámci rekonstrukcí znovu lakujeme, jsou modrá. Samozřejmě s výjimkou historických vozidel, u nichž zachováváme jejich autentický vzhled,“ říká Ivan Bednárik, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. 

Vítězné retrolaky budou realizovány v rámci větších oprav vybraných vozidel, u nichž je nezbytná celková obnova laku. Namísto provedení v korporátní modré bude nástřik v některé z původních barevných kombinací a případné symboly poplatné době nahradí logo ČD. Kvůli aplikaci retrolaků nedojde k navýšení nákladů. „Nápad železničních fandů obnovit alespoň některá z barevných řešení u starších lokomotiv v běžném provozu se nám líbí. Proto jsme se dohodli, že jim dáme šanci se na výběru podílet,“ vysvětluje Ivan Bednárik.

České dráhy tradičně provozují vybrané lokomotivy a motorové vozy v původním historickém nátěru. Například je to lokomotiva 111.011 v původní zelené, 362.001 v oranžovém prototypovém designu, 151.023 v zeleno-krémovém laku s malým oranžovým reflexním pruhem nebo 854.021 v historickém nátěru Vindobony. „U některých vozidel se v minulosti používala celá škála různých barevných řešení. Typické to bylo třeba pro brejlovce nebo esa, kde najdeme i barevné kombinace charakteristické pro jednotlivá depa. Legendární jsou například plzeňští brejlovci s ‚blesky‘ na bočnici. I pro tuto variantu mohou fandové teď hlasovat,“ dodává Ivan Bednárik.

 

Autor: Bc. Filip Červinka (Zdroj: TZ Českých drah)

zpět na články

inzerce

nahoru