Otevřít menu
Doprava dnes
-

Obchodní ředitel Chládek & Tintěra: Věřím, že železnice nebude po volbách upozaděna

Společnost Chládek & Tintěra, a.s. sídlí v Litoměřicích a je ryze českou stavební firmou se stabilním většinovým majitelem. Již přes 30 let působí na českém stavebním trhu a se svými 350 zaměstnanci patří k významným zaměstnavatelům. Během své existence se zařadila mezi přední dodavatele zejména železničních staveb a v tomto oboru patří v současnosti mezi tři největší společnosti s vlastní výrobní kapacitou. O jejich úspěších a cílech promluvil obchodní ředitel Ing. Pavel Stoulil.

15:25 / 3. ledna 2022
Obchodní ředitel Chládek & Tintěra: Věřím, že železnice nebude po volbách upozaděna

Železnice jasnou prioritou

Společnost Chládek & Tintěra si zakládá především na tradici. Na českém trhu se již pohybuje tři dekády, díky tomu si již přívlastek “tradiční” zcela jistě zaslouží. „Firma je postavena na tradičních hodnotách, odolnosti a silném emocionálním vztahu ke svému regionu. Když jsem do ní před jedenácti lety nastoupil, zejména mě upoutala sounáležitost pracovníků s firmou, odborná kvalifikace a zdravé sebevědomí,” prozrazuje obchodní ředitel společnosti Ing. Pavel Stoulil.

Zaměření společnosti na českém trhu má stále ve velké míře především jednoho společného jmenovatele - železnice. To se od dřívějších dob rozhodně nezměnilo. „Naše hlavní zaměření na železnice zůstává. Především se podílíme na modernizacích a rekonstrukcích železničních koridorů a stanic. Také jsme pronikli do segmentu tramvajových tratí. Naše ostatní závody a střediska zejména mostních a pozemních staveb zaujímají cca 30% z našeho celkového obratu,” sdělil Stoulil.

A na jakých konkrétních dopravních stavbách můžeme vidět stopu litoměřické firmy Chládek &Tintěra. Společnosti prošly rukama například modernizace železničního uzlu v Plzni,  rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů železniční stanice v Roudnici n. L., rekonstrukce železniční stanice Bohosudov nebo rekonstrukce tramvajové trati Most – Litvínov.

Sám obchodní ředitel Pavel Stoulil je pyšný především na posun do oblasti tramvajových tratí: „Velkou radost  mi udělalo získání zakázky Rekonstrukce tramvajové trati Hlubočepy – Barrandov v Praze a Rekonstrukce tramvajové trati v Kolbenově ulici se zatravňovacími pásy. Nejednalo se o naše zakázky objemově největší, ale znamenaly průnik do segmentu tramvajových tratí."

VRT ve velkém zájmu

Do dopravního stavebnictví zasáhla v posledních letech citelně pandemie koronaviru. Spíše než personální problémy však musela společnost z Litoměřic řešit zvyšování nákladů. „Covidová krize se naší společnosti zásadně nedotkla. Naši zaměstnanci jsou zejména z České republiky, proto problémy s pohybem osob většinou nenastaly. Logistické krize a následné zvyšování cen materiálů se do našich nákladů promítá jako u ostatních firem,” pochvaloval si Stoulil.

Společně s  kolegy již vidí zaměření na následující desetiletí. Jasným bodem číslo jedna a budoucností české železniční sítě budou vysokorychlostní tratě, jejichž příprava je nyní v plném proudu. A zcela logicky nechce Chládek a Tintěra u tohoto velkého projektu chybět. 

„Vysokorychlostní tratě, respektive příprava rychlých spojení, nás velice zajímá. Zejména připravované úseky RS4 VRT Praha – Balabenka – sjezd Lovosice, RS4 + RS42 Praha – Ústí nad Labem (Most) – Dresden. Těšíme se na technologie pevné jízdní dráhy a nové stroje na svařování. Vnímáme, že zadavatel SŽ je v této věci velmi aktivní a první stavařské tendry by mohly odstartovat počínaje rokem 2027. Zapojení města Litoměřice do studií a příprav potvrdil při mém nedávném rozhovoru i pan starosta,” raduje se Ing. Pavel Stoulil.

Vyhlídky  jsou, dle jeho slov, pro vzdálenější budoucnost  příznivé. Mnohem větší obavy ale projevil nad brzkou budoucností. „Aktuálně se ale spíš zamýšlím nad tím, aby na železničním trhu bylo dostatek práce a financí na následující rok 2022 a tři roky následující,” podotýká. „Naše země se nachází po proběhlých parlamentních volbách. Věřím, že i do budoucna bude směřovat dostatek investic do železniční infrastruktury a nebude železnice upozaděna na úkor silnic. A také věřím ve velice pozitivní vztah EU k ČR a s tím související nové evropské investiční programy do infrastruktury,” vysvětluje na závěr obchodní ředitel litoměřické společnosti Chládek &Tintěra Ing. Pavel Stoulil.

Autor: Mgr. Petr Dejnožka

zpět na články

inzerce

nahoru