Otevřít menu
Doprava dnes
-

Olomoucký kraj se těší z první modernizované jednotky Stadler GTW

První modernizovaná motorová jednotka řady 646 výrobce Stadler Pankow začala v rámci zkušebního provozu vozit cestující na trati z Olomouce do Drahanovic. 

20:34 / 8. prosince 2021
Olomoucký kraj se těší z první modernizované jednotky Stadler GTWi

Foto: České dráhy

Kompletní modernizaci má na starosti slovenská společnost ŽOS Zvolen a týká všech dvanácti souprav, které České dráhy pořídily v Německu pro zajištění regionálních spojů právě v Olomouckém kraji. „Vedle trati Olomouc – Drahanovice, kde Olomoucký kraj objednává spoje v rámci provozního souboru Haná, pak budou další renovované jednotky postupně nasazovány také v rámci provozního souboru Sever, a to na tratích ze Šumperka do Hanušovic nebo z Olomouce do Moravského Berouna. Na těchto tratích bude jezdit celkem 12 těchto vozidel, všechna budou uvedena do provozu během příštího roku,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD odpovědný za osobní dopravu.

První jízdu absolvovala jednotka 646.016 na spoji Os 14017 z Olomouce hl.n. do Drahanovic. Jedná se o soupravu, která prošla kompletní modernizací interiéru a cestujícím tak nabízí maximální komfort. Ještě v tomto týdnu by na stejné trati měla být nasazena také další modernizovaná souprava řady 646. 

Všechny jednotky budou disponovat jednotným vzhledem


Modernizovaná souprava je vybavena LCD monitory, cestujícím zpříjemňuje jízdu Wi-Fi připojení, ve vlaku nechybí elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky, audiovizuální informační systém nebo GPS lokace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK.

Dvanáct moderních klimatizovaných jednotek řady 646 se sníženou podlahou od výrobce Stadler Pankow, které poskytnou komfortní cestování také cestujícím na invalidním vozíku, pořídily České dráhy v Německu. Všechny jednotky budou v jednotném vzhledu, kdy vnější nátěr v korporátních barvách Českých drah doplňují polepy s motivy Olomouckého kraje.

Ještě před samotnou velkou modernizací České dráhy zprovoznily 5 vlaků Stadler GTW vlastními silami. Se soupravami už se tak cestující na tratích v kraji setkávají téměř dva roky. I těchto jednotek se ale týká současná kompletní renovace. Výběr dodavatele modernizace vlaků trval o několik měsíců déle, než byl původní předpoklad. Smlouvu nakonec České dráhy podepsaly se slovenskou firmou ŽOS Zvolen. Ta začala s postupnou obnovou jednotek zhruba před rokem. Hodnota zakázky je 270 milionů korun.

Více zajímavostí o technických parametrech jednotek řady 646 na webu Českých drah ZDE! 

 

Autor: Jakub Cimburek (Zdroj: TZ České dráhy)

zpět na články

inzerce

nahoru