Otevřít menu
Doprava dnes
-

Otevírá se přeložka na jihočeské trati! Dočkala se jí Soběslav a Doubí u Tábora! Vlaky na ni vyjedou v neděli

Dnes 9. září 2022 Správa železnic (SŽ) uspořádala prezentační jízdu vozidly MUV po nové trati mezi Soběslaví a Doubí u Tábora. Na úsek 8,8 km dlouhý vyjedou běžné vlaky tuto neděli. Znamená to, že končí modernizace předposledního úseku železničního koridoru Praha – České Budějovice.

23:00 / 9. září 2022
Otevírá se přeložka na jihočeské trati! Dočkala se jí Soběslav a Doubí u Tábora! Vlaky na ni vyjedou v nedělii

Foto: Nová přeložka mezi Doubím u Tábora a Soběslaví. Zdroj fotky: Správa železnic.

Plnohodnotný dvoukolejný provoz se na čtvrtém koridoru spustí v půlce prosince, zmínili zástupci Správy železnic. Realizace modernizovaného úseku železnice začala v roce 2019, přičemž se prací chopilo sdružení firem STRABAG Rail, EUROVIA CS a METROSTAV. Náklady na novou železnici se vyšplhaly na částku 4,8 miliardy korun. Stavba je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020.

Dokončujeme modernizaci další části trati z Prahy do Českých Budějovic

Vybudování nové přeložky mezi Doubím u Tábora a Soběslaví sem navrátí provoz vlaků. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších investic do železniční infrastruktury. Cílem projektu bylo nahrazení kapacitně a stavebně nevyhovující jednokolejné trati novou dvoukolejnou přeložkou, která měla vést zhruba souběžně s dálnicí D3. Nově zbudovaný úsek přinese na čtvrtý koridor vyšší bezpečnost dopravy, plynulost provozu a mnohem větší kapacitu dráhy. „Dokončujeme modernizaci další části trati z Prahy do Českých Budějovic. Zbývá poslední mezi Nemanicemi a Ševětínem,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Generální ředitel dále prozradil, že nová trať opět o něco málo zkrátí jízdní dobu vlaků z Prahy do Českých Budějovic. „Expresy nyní zvládnou tuto cestu za 100 minut místo původních 122,“ doplnil. Ke snížení doby cestování také přispěje další zprovoznění přeložky, která vyrostla mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi.

Přeložka trati Soběslav - Doubí patří k nejmodernějším projektům železničního stavitelství v České republice

Přeložka trati Soběslav - Doubí patří k nejmodernějším projektům železničního stavitelství v České republice. Jak stavební prvky, tak i nejnovější technologie použité na této stavbě zajistí pohodlný, rychlý a bezpečný provoz na přeložené trati,“ uvedl generální ředitel STRABAG Rail Jakub Svoboda. Mezi stěžejní objekty projektu patří Zvěrotický tunel dlouhý 370 metrů, estakáda přes údolí Černovického potoka s délkou 832 metrů, estakáda přes Kamenný rybník (263 metrů) a přeložka silnice II/135. V rámci projektu byla zřízena nová zastávka Myslkovice. Vlaky na druhou stranu nebudou jezdit přes stanici Roudná.

Provoz na této trati započne v neděli 11. září 2022, ale zatím budou jezdit pouze po jedné koleji. V prvních pěti dnech budou vlaky jezdit rychlostí 80 km/h, která se poté zvýší na 110 km/h s výjimkou zhruba 800 metrů v místě napojení staré a nové trati v Doubí u Tábora, kde zatím zůstane bezpečnostní omezení na 50 km/h z důvodu pracovního místa. Dojde také na snížení rychlosti na 30 km/h v místě přechodu pro chodce v Soběslavi do doby vybudování podchodu. Od začátku listopadu se na této trati bude jezdit dvoukolejně. Jediné omezení zůstane na kolejovém rozvětvení ve stanici Soběslav. Na plnohodnotný provoz se cestující mohou těšit 12. prosince. Na trati se musí provést tzv. rychlé pantografové zkoušky trolejového vedení, proběhnou na jaře 2023. Do té doby bude maximální rychlost 110, poté se zvýší na 160 km/h. Její další zvýšení bude možné až po instalaci systému ETCS.

"Od neděle nás čeká zprovoznění čtvrtého koridoru Praha - České Budějovice v podobě jednokolejné trati v úseku Soběslav - Doubí. Konečně zde v regionu začne fungovat doprava tak, jak má. A v závěru roku bude už v celém úseku plnohodnotná dvoukolejná trať. Cestující čeká vyšší bezpečnost, protože na tomto úseku díky úpravám zaniklo pět železničních přejezdů. Dále se cestující mohou těšit na vyšší komfort a hlavně také na kratší čas dojezdu," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a dodal: "Z centra Prahy do centra Českých Budějovic se cestující na železnici dostanou za 100 minut. To je velmi důležité, protože cesta autem z Českých Budějovic do centra Prahy bude časově mnohem náročnější."

S tímto projektem je spojeno i zrušení pěti železničních přejezdů a jednoho přechodu pro chodce v Soběslavi. Od 11. září se sice spustí provoz po nové přeložce u Soběslavi, vlaky z Prahy do Českých Budějovic ale budou končit ve Veselí nad Lužnicí. Mezi touto stanicí a Českými Budějovicemi totiž pokračuje nepřetržitá výluka. Lidé si tak budou muset počkat, než se tamní infrastruktura vrátí do normálního stavu.

Autor: Karel Geba

Otevírá se přeložka na jihočeské trati! Dočkala se jí Soběslav a Doubí u Tábora! Vlaky na ni vyjedou v neděli Foto: Nová přeložka mezi Doubím u Tábora a Soběslaví. Zdroj fotky: Správa železnic.. Otevírá se přeložka na jihočeské trati! Dočkala se jí Soběslav a Doubí u Tábora! Vlaky na ni vyjedou v neděli Foto: Nová přeložka mezi Doubím u Tábora a Soběslaví. Zdroj fotky: Správa železnic..
zpět na články

inzerce

nahoru