Otevřít menu
Doprava dnes
-

Pardubické letiště přepravilo loni 83.000 cestujících, meziročně o 2000 více

Letiště Pardubice těší rostoucí zájem o jeho služby. Loni totiž přepravilo zhruba 83.000 cestujících, meziročně o 2000 více. V létě stoupl zájem o pobyty u moře. Nejvíce lidí tam odletělo s českou společností Smartwings.

8:08 / 8. ledna 2023
Pardubické letiště přepravilo loni 83.000 cestujících, meziročně o 2000 více

"K tomu byla pravidelná linka do španělského Alicante, i v loňském roce byla velice oblíbená," řekla marketingová manažerka East Bohemian Airport (EBA) Mária Ministrová. Linku do Alicante provozuje irský dopravce Ryanair od roku 2020.

Pro rozvoj pardubického letiště je důležitá také nákladní doprava. Loni přepravilo přes 200 tun nákladů. Letiště získalo nové klienty, podepsalo smlouvu s leteckou společností China Eastern Airlines. Spolupracuje s českou firmou Flex Air Cargo a společností SkyXS AirCargo. "Obě společnosti se specializují na zajištění exportů a importů přepravy zboží. Velkou výhodou obou partnerů je zprostředkování komplexní přepravy od výrobce až po koncového zákazníka," řekla Ministrová.

Letošní charterová sezona nabídne novinky a další lety navíc. Létat se bude na Mallorku, do Černé hory nebo Varny. "Letiště také navyšuje rotace stávajících letních destinací. V roce 2023 dojde k navýšení počtu linek o 50 procent. Všechny letní destinace jsou provozované cestovními kancelářemi Fischer, Exim a Čedok," řekla Ministrová. Chod letiště v minulých letech ovlivňovala covidová pandemie, která byla znatelná nejvíce v roce 2020, kdy přeprava klesla na 34.000 cestujících. Před koronavirem jich bylo přes sto tisíc. Letiště se také potýkalo s velkým úbytkem ruských cestujících, kteří tvořili hlavní klientelu. Rekordní rok mělo letiště v roce 2013, kdy jím prošlo přes 184.000 pasažérů.

Od roku 2018 letiště provozuje nově postavený terminál, který splácí. Investici podpořili akcionáři, ze dvou třetin firmu EBA vlastní Pardubice, z jedné třetiny Pardubický kraj. Horní patro terminálu není vybavené, protože na jeho zprovoznění nebyly peníze. "Rozvoj prvního nadzemního patra je plánován v dlouhodobé strategii letiště. Kdy bude stavba zahájená, zatím není stoprocentně jisté. Finanční prostředky na plánovanou dostavbu budou získány z prodeje administrativních objektů," uvedla Ministrová.

Letiště se kvůli stavbě terminálu zadlužilo a je dlouhodobě kvůli více důvodům ve ztrátě. "Ztráta je způsobená několika faktory, jako jsou například růst cen dodavatelských služeb či zdražení energií," řekla Ministrová. Letiště podle ní předpokládá, že přibližně do pěti let by se mohlo dostat do kladných čísel.

Autor: Petr Dejnožka (čerpáno z ČTK)

 

zpět na články

inzerce

nahoru