Otevřít menu
Doprava dnes
-

Pardubický kraj bude investovat do modernizace přetížených silnic II. třídy

Řidiči se mohou těšit na bezpečnější a plynulejší jízdu po silnici II/323 mezi Břehy a Rohovládovou Bělou. Oprava čeká taktéž silnici II/324 mezi Starým Hradištěm a Hrobicemi.

12:23 / 9. června 2024
Pardubický kraj bude investovat do modernizace přetížených silnic II. třídyi

Foto: Přetížené silnice II. třídy se dočkají rekonstrukce. Zdroj: Pardubický kraj

Břehy – Rohovládová Bělá

Oprava přetížených silnic II. třídy v Pardubickém kraji je zase o kousek blíže realizaci. Zmodernizovaná má být silnice II/323 spojující obec Břehy s Rohovládovou Bělou. Ta aktuálně neodpovídá jejímu regionálnímu významu, ani frekvenci užívání.

„Je to silnice, kterou řada řidičů využívá při své cestě na dálnici D11. Jezdí tam řada osobních i nákladních aut, což se negativně projevuje na jejím stavu. Proto chystáme její modernizaci zhruba v pětikilometrovém úseku. Vezmeme to hezky odspoda, takže se nebudeme věnovat jen svrškům, ale i konstrukční vrstvě a dojde i k úpravě oblouků, aby se po komunikaci dalo jezdit bezpečněji a plynuleji,“ uvedl Michal Kortyš, první náměstek hejtmana pro dopravu.

V květnu odsouhlasili krajští radní podmínky veřejné zakázky na zpracování projektové dokumentace. Pokud se tedy podaří vysoutěžit projektanta v předpokládaném termínu a následné administrativní kroky proběhnou podle plánu, stavaři by mohli první stavební práce zahájit v roce 2026.

„Kromě povrchu komunikace musíme vyřešit její odvodnění, dešťovou kanalizaci, úpravu vegetace, ale i výměnu svodidel, vybudování bezpečnostních prvků, například vjezdových bran, které donutí řidiče zpomalit vjezdem do obce. Dojde také k úpravě křižovatky silnic III. třídy u Vlčí Habřiny, modernizovat budeme i autobusové zálivy a zastávky. Zkrátka plánujeme dát celou silnici do pořádku, protože trpí nadměrnou dopravou a chceme to udělat pořádně,“ popsal Roman Línek, náměstek hejtmana pro investice

Staré Hradiště – Hrobice

Modernizace čeká i komunikaci II/324 v úseku mezi Starým Hradištěm a Hrobicemi, včetně průtahu obce. I tato silnice je v současně době nadměrně zatížena dopravou.

„I tady budeme dělat silnici od podkladních vrstev, protože nemá smysl opravovat jen svršek, který se za pár let poničí. Je potřeba vyřešit i spodek stavby a další záležitosti, aby se tam dalo bezpečněji a lépe jezdit. Pro dotčené obce je modernizace silnic ideální příležitostí si opravit nebo vybudovat chodníky a veřejné osvětlení, protože se stejně budou dělat přeložky sítí. S vedením obcí se to snažíme zkoordinovat,“ doplnil náměstek Kortyš.

Oprava zhruba pětikilometrového úseku by měla začít na konci tohoto léta.

Pardubický kraj dá na modernizaci silnic přes čtvrt miliardy

Rekonstrukce obou úseků silnic by měla překročit čtvrt miliardy korun.

 „Ceny to jsou relativně vysoké, dohromady se jedná o více než 270 milionů korun s daní, ale je třeba brát ohled na to, že neopravujeme pouze vrchní vrstvu, ale chceme komplexní modernizaci adekvátní dnešní době a dopravnímu vytížení. Jen silnice mezi Břehy a Rohovládovou Bělou má podle projektového záměru stát zhruba 120 milionů korun. Modernizaci komunikace spojující Staré Hradiště a Hrobice jsme vysoutěžili za 152 milionů. V tomto případě navíc došlo k výrazné úspoře, finální cena je zhruba o 70 milionů nižší než se očekávalo. Jak jsme avizovali, opravy silnic patří společně se zdravotnictvím mezi naše absolutní priority. V letošním roce na rekonstrukce komunikací dáme téměř tři miliardy,“ informoval Martin Netolický, hejtman Pardubického kraje.

Na financování obou projektů nebude ovšem Pardubický kraj sám, počítá se s přispěním eurofondů.

„Díky kvalitní přípravě jsme uspěli s žádostí o spolufinancování těchto projektů v Integrovaném regionálním operačním programu. Výše dotace může dosáhnout až 85 % uznatelných nákladů, souhrnně se bavíme o zhruba 208 milionech korun, což je velice dobrý výsledek,“ zakončil Ladislav Valtr, radní pro regionální rozvoj.

Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: Pardubický kraj)

zpět na články

inzerce

nahoru