Po deseti letech úspěch, u Ostravy začnou opravy
Na jízdu po bývalé dálnici D47, dnes D1, u Ostravy jistě řidiči nezapomínají. Její zvlněný povrch se však nyní konečně dočká změn, po deseti letech míří k řádné opravě.
Jeden z nejpostiženějších úseků D1 zaplnila technika a dělníci, což znamená, že oprava po mnoha letech definitivně začala. Co se stalo, že se dálnice zvlnila, a hlavně proč to tak dlouho trvalo, než oprava mohla začít, prozradil v podcastu Ředitelství silnic a dálnic ředitel úseku kontroly kvality staveb Ing. Jiří Hlavatý.
„Od začátku byly problémy s nerovnostmi vozovek. Zjistilo se, že od prvopočátku materiály na stavbu nebyly vhodném protože měnily svůj objem, docházelo k botnání materiálu," popsal v podcastu hlavní problém Jiří Hlavatý. A v čem byl přesně problém? „Je to materiál klasifikován jako studený odval, sklůádá se z vyvážky železa ve vysokých pecí, v tom jsou navíc materiály, které byly v pecích, její vyzdívka a podobně," vysvětlil.
Trestní oznámení byla ze strany ŘSD podávána opakovaně, byla připravena kompletní spisová složka, znovu a znovu bylo zastavováno. “Byla směřována na správce stavby, který je měl na starosti, měl zarazit materiál a nepustit ho dál do stavby,“ upřesnil Hlavatý. „Soudní spory probíhají deset let, probíhalo reklamační řízení, zhotovitel nechtěl přiznat chybu a dostali jsme se až k samotným soudům," dodává Ing. Jiří Hlavatý.
Nyní přichází alespoň dílčí úspěch, první ze zmíněných úseků míří ke své opravě.
Autor: Mgr. Petr Dejnožka