Po roce skončily stavební práce na trati z Lovosic do České Lípy. Přibylo 6 nových nástupišť
Rekonstrukce trati z Lovosic do České Lípy byla po roce stavebních prací ukončena. Realizace projektu umožnila v některých úsecích zvýšení traťové rychlosti či zkrácení jízdní doby vlaků a také vyšší bezpečnost železničního provozu. Revitalizace trati stála přes 980 milionů Kč.
Správa železnic ukončila stavební práce na trati z Lovosic do České Lípy. Revitalizace trati začala již v loňském listopadu a provedlo ji sdružení firem AŽD Praha a EDIKT.
Projekt revitalizace trati se zaměřil i na větší pohodlí cestujících. „Cestující ocení dvě nová nástupiště s přístřešky v kompletně přestavěné stanici Žalhostice, pohodlný nástup do vlaku je nyní také na zastávce Trnovany. V Ploskovicích a Horních Řepčicích se upravila stávající nástupiště na výšku nástupní hrany 550 mm nad kolejí,“ uvedl Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic. Na uvedených zastávkách bylo vybudováno nové osvětlení a rozhlasové zařízení pro informování cestujících. Zařízení bylo instalováno i na stávající zastávky Lovosice závod a Litoměřice Cihelna.
V obci Žalhostice bylo instalováno nejmodernější staniční zabezpečovací zařízení ESA-55, které je dálkově ovládáno z nově vybudovaného dispečerského pracoviště v Lovosicích. Vybrané úseky trati pak dostaly nové traťové zabezpečovací zařízení.
Dále byly opraveny některé železniční přejezdy, jež získaly i moderní přejezdové zabezpečovací zařízení. Nádraží v Žalhosticích a horní nádraží v Litoměřicích nově disponují kamerovými systémy, které dohlížejí na pohyb cestujících.
Rekonstrukce se dotkla i většího množství mostních objektů. Díky novému svršku a většímu zabezpečení bylo možné zvýšit rychlost vlaků až na 100 km/h.
V rámci rekonstrukce trati byly zmodernizovány úseky Žalhostice – Litoměřice Cihelna a Litoměřice horní nádraží – Liběšice. Ve zbývající části trati vedoucí do České Lípy byla provedena oprava vybraných mostů a propustků a také železničních přejezdů. To umožnilo dosažení vyšších rychlostí a zvýšení bezpečnosti jízdy vlaků.
„Mám radost, že byl splněn nejenom celý rozsah stavby, ale také termíny ukončení stavebních fází. Nyní se jedná o vysoce moderní regionální železnici, hojně využívanou cestujícími. Na trati operují zejména České dráhy s modernizovanými jednotkami Stadler, mezi Lovosicemi a Litoměřicemi i naše společnost s jednotkami RegioSprinter. Rád bych poděkoval Správě železnic za spolupráci a Ústeckému kraji za podporu železniční dopravy,“ sdělil Zdeněk Chrdle, generální ředitel AŽD.
Revitalizace trati dlouhé 45,5 km se vyšplhala na 981,9 milionů Kč.
Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: Správa železnic)
