Otevřít menu
Doprava dnes
-

Pomalu se rýsuje moderní spojení mezi Prahou a Kladnem! Letos začnou přípravné práce na úseku Kladno – Kladno-Ostrovec

Správa železnic za účasti ministra dopravy Martina Kupky (ODS) v pondělí 19. září prezentovala modernizaci traťového úseku z Kladna do stanice Kladno-Ostrovec. Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem modernizace tohoto úseku, přičemž tento projekt bude jedním z prvních kroků pro spojení Prahy a Kladna.

23:00 / 19. září 2022
Pomalu se rýsuje moderní spojení mezi Prahou a Kladnem! Letos začnou přípravné práce na úseku Kladno – Kladno-Ostroveci

Foto: Modernizovaný úsek trati Kladno - Kladno-Ostrovec. Zdroj fotky: Správa železnic.

Symbolicky vychází slunce nejen nad kladenským nádraží, ale i nad celým projektem, pronesl ministr dopravy

Ještě v tomto roce začnou přípravné práce na realizaci stavby nového úseku z Kladna do stanice Kladno-Ostrovec. Zhotovitelem bude Společnost Kladno, která se skládá z EUROVIA CS, STABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Správcem projektu bude společnost EUROVIA CS. Celková částka bude na tuto stavbu činit 3 691 998 007 korun bez DPH, přičemž by 5,3 kilometru dlouhý úsek měl být dokončen do konce roku 2024. Tuto stavbu bude Správa železnic navrhovat ke spolufinancování z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava na období 2021 – 2027.

„Symbolicky vychází slunce nejen nad kladenským nádraží, ale i nad celým projektem, který spojí centrum Prahy, letiště Václava Havla a Kladno jako největší středočeské město. Důležitá součást celého metropolitního prstence nese velký dluh, že neexistuje kvalitní a kapacitní železniční spojení jak mezi letištěm Václava Havla, centrem Prahy, tak největším středočeským městem, odkud tisíce lidí dojíždějí za prací do metropole,“ řekl na akci ministr dopravy.

Modernizace trati z Kladna do Ostrovce je součástí velké modernizace a výstavby moderní železnice z Prahy do Kladna, která navíc bude s odbočkou na letiště Václava Havla. Tento projekt je podle Správy železnic i ministra dopravy mimořádně náročný a nákladný, ale zcela důležitý. „Finanční prostředky pro realizaci této stavby jsme hledali od počátku letošního roku a moc mě těší, že se nám je podařilo zajistit,“ řekl ministr Kupka a dodává: „Letos už díky tomu mohou začít přípravné práce.“

Z Kladna vede do Ostrovce 5,3 kilometru dlouhá železnice, která dozná modernizace jako první z kladenské strany. Nejenom železnice, ale kompletní rekonstrukci pozná i výpravní budova na hlavním nádraží v Kladně. V rámci staveb vzniknou dvě ostrovní a jedno mimoúrovňové vnější nástupiště s délkami od 200 do 230 m. Výška nástupní hrany bude ve všech případech 550 mm nad kolejí. Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude podchodem, jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Podchod bude protažen pod přednádražím směrem ke kročehlavskému sídlišti, před výpravní budovou bude zajištěn přestup na městské autobusy. V tomto projektu u nádraží navíc vyroste parkoviště P+R, které bude zejména pro dojíždějící. Kapacita parkoviště bude 270 automobilů. „Protože na Kladně více lidí jezdí na kolech, tak přirozenou součástí výbavy budou i stojany pro kola, aby ta doprava opravdu dokázala spojit co nejvíce různých módů, a aby bylo možné na vlak dorazit na kole, pěšky, autem nebo i na koloběžce,“ dodal ministr dopravy.

Co se týče tratě, tak z hlavního nádraží v Kladně přes stanici Kladno město až do Kladno-Ostrovce se železnice zdvoukolejní. V zastávkách Kladno město a Kladno-Ostrovec byla navržena dvě vnější nástupiště. K nástupišti Kladno město se připojí chodníky silničního nadjezdu, což zajistí schodiště a eskalátory, bezbariérový přístup pak bude pomocí výtahů. Cestující se tak dostanou přímo na zastávky kladenské MHD, díky tomu se nádraží Kladno město stane významným přestupním uzlem.

Jelikož je Kladno frekventovaným uzlem silniční dopravy a kříží jej železniční trať, tak bude tamní železniční přejezd v ulici Petra Bezruče nahrazen silničním podjezdem. Zrušeno a nahrazeno podchodem bude rovněž křížení v Havířské ulici. Tyto železniční přejezdy doznají modernizace pomocí zabezpečovacího zařízení.

Krásně se poslouchají slova, že se práce budou zahajovat v nejbližším termínu, řekl zástupce EUROVIA CS

Jelikož se jedná o spojení Prahy a Kladna, tak celá železnice bude elektrifikována a moderními příměstskými vlaky se tak cestující dostanou z centra Prahy na letiště Václava Havla i do největšího středočeského města. „Ta modernizace železniční trati kromě rychlého spojení přinese vyšší kulturu cestování. Přestavba jak samotných perónu tady na kladenském nádraží, tak samozřejmě úpravy těch dalších zastávek Kladno město a Kladno-Ostrovec bude znamenat pro ty, kteří dojíždějí z Kladna, významně lepší a jednodušší podmínky a cestování bez bariér,“ doplnil Martin Kupka (ODS).

Za zhotovitelské sdružení promluvil správce projektu Miroslav Trnka, ředitel oblasti železniční stavby a mosty z EUROVIA CS: „Za naše sdružení chci poděkovat za svěřenou zakázku. Krásně se poslouchají slova, že se práce budou zahajovat v nejbližším termínu. Technicky je to pro nás také zajímavá stavba, protože se tady prolíná záležitosti novostavby. Děláme vlastně novou traťovou kolej číslo dva mezi Kladnem a Kladnem-Ostrovec. Já bych zmínil, že na nás čeká rekonstrukce výpravní budovy, kde vlastně zůstane obvodová část.“

Autor: Karel Geba

Pomalu se rýsuje moderní spojení mezi Prahou a Kladnem! Letos začnou přípravné práce na úseku Kladno – Kladno-Ostrovec Foto: Hlavní nádraží Kladno. Autor fotky: Karel Geba. . Pomalu se rýsuje moderní spojení mezi Prahou a Kladnem! Letos začnou přípravné práce na úseku Kladno – Kladno-Ostrovec Foto: Prezentace modernizace trati Kladno za účasti ministr dopravy. Autor fotky: Karel Geba.. Pomalu se rýsuje moderní spojení mezi Prahou a Kladnem! Letos začnou přípravné práce na úseku Kladno – Kladno-Ostrovec Foto: Prezentace modernizace trati Kladno za účasti ministr dopravy. Autor fotky: Karel Geba..
zpět na články

inzerce

nahoru