Otevřít menu
Doprava dnes
-

Pražský dopravní podnik může nakoupit až 140 hybridních autobusů Iveco Urbanway Hybrid 18M

V následujících pěti letech může Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupit až 140 vozidel typu Iveco Urbanway Hybrid 18M. První autobusy budou v Praze jezdit v průběhu příštího roku. DPP se stane jejich prvním provozovatelem v ČR.

8:21 / 16. dubna 2023
Pražský dopravní podnik může nakoupit až 140 hybridních autobusů Iveco Urbanway Hybrid 18Mi

Foto: Nový kloubový hybridní autobus Iveco. Zdroj: DPP

Společnost Iveco Czech Republic ze skupiny Iveco Group se stane dodavatelem nových hybridních autobusů v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uzavřel v tomto týdnu rámcovou smlouvu na dodání vozidel typu Iveco Urbanway Hybrid 18M. Nákup až 140 kloubových městských hybridních autobusů byl odhadován na 2,017 miliard Kč, vítězná nabídková cena nakonec činí 1,549 miliardy Kč.

„Autobusovou flotilu DPP v průběhu dalších pěti let postupně zmodernizujeme o 140 nových hybridních vozidel. I nadále budeme pokračovat v masivních finančních investicích do rozvoje městské hromadné dopravy a stabilního komfortu cestujících nejen v metru a tramvajích, ale i ve vozech našich autobusů a trolejbusů. Plníme naše závazky vůči životnímu prostředí a potřebě snižovat emise a vycházíme z reálné dostupnosti těchto vozidel na trhu,“ uvedl Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Parametry vozu

Hybridní autobusy Iveco Urbanway Hybrid 18M jsou plně nízkopodlažní, třínápravové, se čtyřmi dvoukřídlými dveřmi a maximální přepravní kapacitou 130 cestujících – z toho je 35 míst vyhrazeno pro sedící pasažéry. Vozidla jsou kromě spalovacího motoru vybavena automatickou převodovkou s elektromotorem, který funguje zároveň jako generátor energie. Tento generátor pak pomáhá například při rozjezdu vozidla nebo slouží pro rekuperaci energie při brzdění. Nové hybridní autobusy disponují také baterií, kterou je možné dobíjet i externě ze zásuvky na principu plug-in.

Kloubové městské hybridní autobusy se budou vyrábět ve francouzském závodě Iveco Bus v Annonay a dodány budou v novém jednotném designu PID. Záruka na všechna vozidla je 5 let, výrobce však garantuje životnost autobusů 12 let.

„Podařilo se nám dokončit další úkol, vysoutěžit dodavatele hybridních kloubových autobusů pro budoucí vozový park DPP, který by do roku 2030 měl splňovat Klimatický plán hl. m. Prahy i závazky na národní či evropské úrovni, tj. že 75 % autobusů DPP budou tvořit lokálně zcela bezemisní nebo nízkoemisní vozidla. Postupujeme v souladu s Koncepcí využití alternativních pohonů v podmínkách autobusové dopravy DPP, kterou schválila Rada HMP. Jsou to na jedné straně nízkoemisní vozidla, na straně druhé je v případě blackoutu či jakékoliv nenadálé situace v elektrické rozvodné síti budeme moct bez zásadních omezení vypravovat do provozu a zajišťovat tak základní dopravní obsluhu hl. m. Prahy, což je naší základní povinností. I díky těmto autobusům si budeme moct do budoucna zachovat určitou nezávislost na nabíjecí infrastruktuře a diverzifikovat potenciální rizika,“ informoval Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Ekologičtější i bezpečnější cestování

Autobusy mají celovozovou klimatizaci s topením a splňují veškeré Standardy kvality PID. Vozidla jsou dále vybavena zařízením pro automatické počítání cestujících a kamerovým systémem zahrnujícím monitorování interiéru. Do vozů bude instalována čelní nehodová a couvací kamera a také boční kamery. Samozřejmostí je pak kompletní odbavovací a informační systém pražské MHD. 

Nové hybridní autobusy budou dodávány s motorem Cursor 9 s technologií HI-SCR, která umožňuje vozidlům plnit emisní normy Euro 6, step E bez použití systému EGR (bez cirkulace spalin).

Publikoval: Filip Červinka (zdroj: DPP)

zpět na články

inzerce

nahoru