Otevřít menu
Doprava dnes
-

Pražský dopravní podnik vymění s metropolí nepotřebné pozemky za tramvajovou trať do Modřan

Zastupitelstvo v Praze schválilo směnu více než 350 pozemků mezi pražským dopravním podnikem a hlavním městem. Podnik se tak zbaví nevyužívaných pozemků, a na oplátku získá tramvajovou trať z Braníka do Modřan.

10:32 / 29. května 2023
Pražský dopravní podnik vymění s metropolí nepotřebné pozemky za tramvajovou trať do Modřani

Foto: DPMP získá tramvajovou trať Braníku do Modřan. Ilustrační foto. Zdroj: pixabay.com

Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPMP) a hlavnímu městu se v brzké době podaří vyřešit své majetkoprávní vztahy. Pražské zastupitelstvo totiž během minulého týdně schválilo směnu 359 pozemků právě mezi pražským dopravním podnikem a hlavním městem Prahou.

„Schválenou směnou jsme vyřešili dlouhodobé výhrady auditorů Dopravního podniku a Prahy, kteří nám vyčítali vzájemné využívání pozemků. Jsem rád, že jsme několikaletá jednání mezi Prahou a Dopravním podnikem dotáhli do konce,“ konstatoval Adam Zábranský, pražský radní pro majetek, transparentnost a legislativu.

DPMP vlastní v metropoli 359 pozemků označených jako zbytných o celkové hodnotě téměř 725 milionů korun. Převedením všech těchto pozemků na hlavní město získá podnik tramvajovou trať vedoucí z Braníku do Modřan. Trať je dosud ve vlastnictví Prahy a její hodnota dosahuje zhruba 742 milionů korun. Podnik se s městem dohodl, že v rámci smlouvy následně uhradí rozdíl ve výši cca 17 milionů korun.

„Dopravní podnik získal do svého majetku důležité pozemky pod tramvajovou z Braníku do Modřan a dokončil tak první část dlouho diskutovaných směn pozemků s hlavním městem Prahou. Směny vnímám jako zajištění jistoty majetkového vlastnictví pro obě strany. Dvojsměrnou tramvajovou trať získá včetně objektů počínaje od výhybky na nádraží Braník. Trať dále vede jižně podél ulice Modřanská a Generála Šišky až k jejímu zatočení u křižovatky s ulicí Komořanská za stavební objekt Estakády na T6 u zastávky Čechova čtvrť o celkové délce 3,6 kilometru,” informoval Zdeněk Hřib, I. náměstek primátora pro oblast dopravy.

Budoucnost pozemků

Řada z uvedených pozemků DPMP je vedena jako zeleň, sportoviště či rekreační plocha. V případě, že však na pozemku nebyla vybudována veřejná komunikace, lze pozemky označit za veřejný prostor pro případný budoucí rozvoj. Dopravní podnik vnímá tyto pozemky pro své účely jako zbytečné, hlavní město je naopak považuje za strategické.

„Po již schválených směnách nemovitého majetku mezi státem a městem je i tato transakce s Dopravním podnikem pro Prahu výhodná. Metropole najde pro tyto pozemky lepší využití ku prospěchu obyvatel hlavního města,” doplnil Bohuslav Svoboda, primátor hl. m. Prahy.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: Magistrát hl. m. Prahy)

zpět na články

inzerce

nahoru