Otevřít menu
Doprava dnes
-

Před otevřením úseku D35 Časy - Ostrov se pracuje i na dalších stavbách

Zároveň s výstavbou druhého úseku dálnice D35 v Pardubickém kraji Časy - Ostrov firmy pracují i na dalších stavbách, které se zprovozněním nové části souvisejí. Mezi Ostrovem a Městcem stavbaři budují středisko údržby dálnice, na druhé straně Ostrova vzniká spojka z konce dálnice na silnici I/17

17:14 / 6. května 2022
 Před otevřením úseku D35 Časy - Ostrov se pracuje i na dalších stavbáchi

Foto: Nikola Remešová

Státní komunikace se také musí připravit na vysoký nápor automobilů, řekl Stanislav Král, správce stavby D35 z pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Středisko údržby bude sloužit pro silničáře a jejich techniku, sídlo tu najde i oddělení dálniční policie. Vyjíždět z něj bude také asistenční služba pomoci řidičům, kteří se na D35 dostanou do potíží. Hotové bude na konci listopadu, aby je bylo možné vybavit a uvést do provozu ještě před samotným otevřením dálnice. Úsek Časy – Ostrov má být otevřen 22. prosince. Středisko se bude starat zhruba o 30 kilometrů D35 od napojení na dálnici D11 až po Ostrov včetně zeleně.

Buduje se také sjezd z dálnice D35 za Ostrovem a napojení na silnici I/17. Obě stavby jsou součástí výstavby druhé části Časy - Ostrov. ŘSD také opravuje silnici I/17. "Je to součástí přípravy převedení dálničního zatížení na státní silnici. Ta nebyla ve vyhovujícím stavu pro tento provoz, proto jsme udělali diagnostiku a bude se celkově zesilovat konstrukce, aby byla schopná převádět dálniční provoz po dobu několika let," uvedl Král. V Ostrově a sousední Stradouni rovněž vzniknou bezpečnostní opatření, například přechody, osvětlení a ostrůvky, které mají eliminovat negativní dopady zvýšené dopravní zátěže. Navazující úsek Ostrov - Vysoké Mýto by se měl začít stavět v roce 2023 a bude zprovozněn o tři doky později.

První úsek D35 v regionu Opatovice - Časy byl uveden do provozu koncem loňského roku, letos v prosinci by měla být otevřena navazující část Časy - Ostrov. Je dlouhá 14,7 kilometru, zahrnuje 22 mostů včetně přemostění železničního koridoru u Uherska a dvě mimoúrovňové křižovatky. Náklady dosáhnou 3,2 miliardy korun bez DPH.

Publikoval: Bc. Karel Geba (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru