Jsou vyhlášeny předběžné tržní konzultace ke stavbě druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje veřejnou zakázku na zhotovitele stavby druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory. Předcházet mu budou předběžné tržní konzultace (PTK), které DPP v těchto dnech vyhlásil.
Předpokládaná celková hodnota této stavby je zhruba 24 miliard korun. Pro stavbu tunelů druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory se DPP rozhodl použít metodu TBM (Tunnel Boring Machine). Kromě efektivity a rychlosti je ve srovnání s jinými vrtacími nebo trhacími metodami pro okolí, zejména pro povrch, nejšetrnějším způsobem ražeb. Vzhledem k využití této metody se DPP rozhodl ověřit pomocí předběžných tržních konzultací (PTK) své požadavky na dodavatele.
Cílem PTK je od dodavatelů získat cennou zpětnou vazbu, kterou DPP použije pro finální nastavení zadávacích podmínek veřejné zakázky tak, aby umožnily co nejširší možnou účast kvalitních dodavatelů. Předběžné tržní konzultace potrvají zhruba měsíc a jsou otevřeny pro všechny potenciální dodavatele. „Pracujeme na dalšímu postupu a děláme veškeré kroky, aby Pražané měli co nejdříve čtvrtou linku metra. Stavba prvního úseku metra D se loni zbavila všech smýšlených obstrukcí odpůrců stavby,“ těší náměstka primátora pro oblast dopravy a předsedu dozorčí rady DPP, Adama Scheinherra.
Všechny neduhy byly zažehnány a úřady souhlasí s dalšími postupnými kroky, které povedou ke stavbě druhého úseku metra D. „Ministr dopravy finálně rozhodl, že pražský stavební úřad není podjatý při rozhodování o metru D. Předseda antimonopolního úřadu potvrdil, že jsme s DPP postupovali správně při výběru zhotovitele stavby první etapy Pankrác – Olbrachtova. Chybí už ‚jen‘ pravomocné stavební povolení. Věřím, že letos už stavbu zahájíme,“ říká Adam Scheinherr. Samotnou veřejnou zakázku DPP plánuje vyhlásit v průběhu prvního pololetí letošního roku.
Autor: Jakub Cimburek (zdroj: TZ DPP)