Otevřít menu
Doprava dnes
-

Přepravní kurýři během Vánoc doručovali ve stejném tempu, jako v roce 2021

Očekávalo se, že během uběhlých Vánoc se balíkový dopravci opět nezastaví. Avšak počet doručených balíčků zůstal na číslech z roku 2021. Někteří dopravci své přepravní objemy krátkodobě překonali, ale stoupající trend se neudržel a celkový výsledek je tak srovnatelný s rokem 2021. Jaké jsou důvody? A jaké statistiky prozradila společnost Zaslat.cz?

8:44 / 13. ledna 2023
Přepravní kurýři během Vánoc doručovali ve stejném tempu, jako v roce 2021i

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Zaslat.cz.

Vánoční sezónu odstartovala slevová akce Black Friday

Poptávka po přepravě zásilek každým rokem stoupá, za což podle expertů může zejména omezení v době pandemie. Trend pro doručování zásilek se ale udržel i po konci pandemie, protože mnoho lidí si online nakupování velmi oblíbilo. Ani přes aktuální ekonomickou situaci a inflaci se neočekávalo, že by vánoční nákupy zeslábly. Naopak, e-commerce se připravovala na další silnou sezónu. „Vánoční sezónu odstartovala slevová akce Black Friday, která ve srovnání týdnů u některých dopravců v síti Zaslat navýšila počet přepravovaných balíků až o 25 % a dokázala vytížit logistickou sít. Dle stoupající křivky balíků v přepravě se tedy očekávalo, že v prosinci dojde k překonání předchozího roku o 5 až 10 %, a půjde tak o další rekordní sezónu. Předpoklad se ale nenaplnil,” popisuje Miroslav Michalko, ředitel Zaslat.cz a dodává: „V prosinci růst náhle zpomalil a dorovnal tempo předchozího roku. Dle objemu balíků v přepravě a informací od partnerských dopravců se potvrdila predikce, že lidé z důvodu ekonomické situace šetřili. Dle našich statistik ubylo v přepravě až 5 % zásilek nad 10 kilogramů na domácím trhu.”

Naopak u firemních e-ecommerce zákazníků v Zaslat.cz vnímají 10% nárůst. Firmy se v této době drahých energií, paliv a lidské práce uchýlily k výhodnému řešení využívání externí přepravy. Zvyšují tak i svou efektivitu a šetří čas. Obzvláště v náročném vánočním období. „Dle našich statistik probíhá u firemních zákazníků rok od roku pečlivější příprava na vánoční sezónu. V Zaslat se soustředíme na edukaci našich zákazníků a vidíme pozitivní efekt – snižuje se nám objem tzv. nesystémových zásilek, které nejsou zabaleny podle požadavků dopravce a s jejich přepravou jsou spojeny další poplatky a penále. Zároveň vidíme, že naši zákazníci naslouchají našim zkušenostem a nenechávají posílání balíků na poslední chvíli,“ dodává Miroslav Michalko.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: Zaslat.cz)

 

zpět na články

inzerce

nahoru