Prodej jízdenek v Brně trhá rekordy. DPMB hlásí rekordní tržby
Dopravní podnik města Brna (DPMB) eviduje za uplynulé dva měsíce rekordní tržby. V lednu a únoru utržil podnik za prodej jízdného přes 164 milionů Kč.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) se může pochlubit nejvyššími tržbami ve své historii. Za období leden – únor 2023 totiž utržil za prodej jízdného 164,2 milionů Kč, a překonal tak rekordní tržby z roku 2020, a to o 790 tisíc Kč. V lednu překonaly tržby 85 milionů Kč, v únoru pak 79 milionů Kč. Po pandemii covidu-19 tedy zisky podniku opět stoupají.
„Jsem rád, že se po měsících nejistoty lidé do našich tramvají, trolejbusů a autobusů opět vrátili. Ukazuje se, že všechny kroky, které společně s městem Brnem pro návrat našich zákazníků děláme, mají smysl. Kromě pravidelných cestujících evidujeme mezi našimi zákazníky i velké procento uprchlíků z Ukrajiny, kterým od ledna skončila v Brně bezplatná přeprava a nyní mají povinnost platit jízdné,“ shrnul Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.
V meziročním srovnání za leden a únor eviduje DPMB nárůst tržeb o více než 27 milionů Kč. „Nejvyšší je nárůst u jednorázových jízdenek, u kterých vede „Pípni a jeď“, a to o 12 milionů korun. Dále pak u ročních šalinkaret, kdy nám tržby vzrostly o téměř 9 milionů korun. Právě první měsíce roku, a následně i září, patří každoročně k nejsilnějším měsícům v prodeji předplatních jízdenek,“ informoval Vít Prýgl, vedoucí tarifního odboru.
Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: SDP ČR)