Otevřít menu
Doprava dnes
-

První část obchvatu Frýdku-Místku včetně souvisejícího napojení dálnice D56 byla zprovozněna

Po čtyřech letech stavebních prací zprovoznilo v pátek Ředitelství silnic a dálnic první část obchvatu Frýdku-Místku. Ten se napojí na dálnici D48 směrem od Příboru a prozatím skončí na okružní křižovatce Frýdlantská. Plně zprovozněno bylo také napojení dálnice D56 na nový obchvat. Obě stavby zvýší bezpečnost i plynulost silničního provozu.

13:14 / 4. září 2022
První část obchvatu Frýdku-Místku včetně souvisejícího napojení dálnice D56 byla zprovozněna i

Foto: ŘSD

„Dlouho očekávaný dálniční obchvatu Frýdku-Místku a související připojení dálnice D56 odkloní z města tranzitní dopravu v západojižním a severojižním směru, čímž výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Významného poklesu dopravy, hluku a emisí se dočkají zejména obyvatelé v okolí aktuálně velmi zatížených ulic Příborská, Beskydská a Frýdlantská. Pro město je nyní klíčové co nejrychlejší zprovoznění druhé části obchvatu, díky které bude z Frýdku-Místku odvedena veškerá tranzitní doprava. Aktuálně tedy intenzivně pracujeme na tom, abychom druhou část obchvatu uvedli do provozu, i když z části jen v polovičním profilu, ještě před koncem letošního roku,“ uvedl při pátečním zprovoznění staveb generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Dálnice D48 představuje důležitou dopravní tepnu Moravskoslezského kraje. Komunikace orientovaná západovýchodním směrem začíná u Bělotína. Zde se odpojuje z dálnice D1 a propojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem.

Dálnice D56 naopak vede směrem severojižním. Spojuje Ostravu s pohořím Beskydy a rekreační lokalitou v okolí vodní nádrže Šance.

I. etapa obchvatu Frýdku-Místku v délce  4,3 kilometry zahrnuje 137 stavebních objektů. Plně bylo zprovozněno rovněž připojení na dálnici D48. Úsek dálnice D56 s 88 stavebními objekty měří 2,2 kilometry. Uvedením do provozu této části se D56 stala šestou kompletně dokončenou dálnicí v ČR (společně s D2, D5, D8, D10 a D46).

Cena se vyšplhala na 2 169 milionů korun bez DPH, přičemž jsou obě stavby spolufinancovány z evropských fondů; konkrétně D48 z Fondu soudržnosti a D56z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Stavební práce v období let 2018 až 2022 provedly společnosti Porr a.s., Habau CZ, s.r.o. a Berger Bohemia a.s.

Ředitelství silnic a dálnic v současné době realizuje celkem 238,7 kilometrů nových staveb, z toho 150,6 km dálnic a 88,1 km silnic I. třídy.

 

Publikoval: Karel Geba (zdroj: ŘSD)

zpět na články

inzerce

nahoru