První z deseti. Na pardubickém nádraží usadili první část lávky
V Pardubicích pokračuje instalace lávky pro pěší, která překlene koleje a spojí vlakové nádraží s jižní částí města. V sobotu dopoledne byla usazena první část z celkových deseti. Hotovo má být s celkovou rekonstrukcí v roce 2024.
Aktuálně stavební firma montuje dílce lávky a připravuje je na instalaci. Pilíře už stojí. Lávka bude dlouhá 37 metrů. Část dnes dělníci s pomocí jeřábu instalovali nad koleje, pokračovat s umístěním dílů lávky budou v neděli. Stavba pak bude hotová v listopadu.
"Lávka je svým způsobem ojedinělá. Čekalo se na ni dlouho, je to velký stavební prvek. Její zprovoznění skloubíme s dokončením celé stavby. A už teď se začneme zabývat tím, jakou formou ji budeme udržovat. Lávka je monolitní, všechno, co je nad trakčním vedením, je z pohledu údržby velice složité," řekl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.
Během toho pokračuje celková modernizace uzlu. Pracuje se na výstavbě pátého nástupiště, dosud byla v Pardubicích čtyři. Bude zastřešené a stejně jako na ostatní nástupiště povedou k němu eskalátory. Stavební firma rovněž dělá kabelovod, protihlukové stěny a staví železniční most nad ulicí Jana Palacha.
Celá modernizace stanice stavebně skončí v květnu 2024. Investiční náklady jsou vyčísleny na 6,3 miliardy korun. Správa železnic by pak měla ještě opravit funkcionalistickou výpravní budovu z roku 1958, podle generálního ředitele s tím začne nejspíš v roce 2024.
„Lávka pro pěší překlenuje pardubické nádraží ze severní strany na jižní a bude spojovat terminál autobusové dopravy s parkovacím domem a sídlištěm na Dubině. Dnes se ukládají první pole, zítra druhé z celkových deseti polí," prozradil přímo na místě specialista nosních konstrukcí firmy Chládek a Tintěra Pardubice, a.s. Filip Andrš.
Autor: Petr Dejnožka
