Otevřít menu
Doprava dnes
-

Rada Středočeského kraje schválila úpravu kritérií pro prioritizaci dopravních staveb

Rada Středočeského kraje schválila na včerejším zasedání aktualizaci Prioritizace dopravních staveb, která spočívá v úpravě kritérií hodnocení. Cílem prioritizace dopravních staveb, bylo vytvořit funkční strukturované seznamy akcí, které budou seřazeny dle výsledného součtu bodového hodnocení jednotlivých kritérií. Takto sestavené pořadí staveb a záměrů, slouží jako podklad při rozhodování o alokování dostupných finančních prostředků v daném období.

11:46 / 13. listopadu 2021
Rada Středočeského kraje schválila úpravu kritérií pro prioritizaci dopravních stavebi

Foto: kr-stredocesky.cz

Systém prioritizace umožňuje předejít možnému ovlivňování a protekčnímu přeskakování jednotlivých staveb a záměrů. Výchozím podkladem, pro návrh systému prioritizace dopravních staveb, byl metodický postup pro multikriteriální hodnocení akcí, financovaných ze Státního fondu dopravní infrastruktury, který Krajský úřad Středočeského kraje běžně používá již několik let. „Materiál, který byl v dubnu tohoto roku schválen, rozdělil silniční stavby podle jejich důležitosti. Takzvaná prioritizace staveb nám pomáhá orientovat se v tom, které projekty je nutné realizovat dříve a které ještě musí počkat. Nová úprava spočívá ve vyvážení bodového hodnocení jednotlivých typů staveb, aby je bylo možné vzájemně porovnávat,“ uvádí náměstek hejtmanky pro oblast silniční dopravy Martin Kupka.

Realizace dopravních staveb je rozdělena do pěti fází. V první jsou záměry vybudování, ve druhé pak stavby nacházející se v přípravě, dále jsou to připravené stavby, stavby v realizaci a také stavby už zrealizované. „Rada dnes schválila úpravu, která spočívá v optimalizaci bodového hodnocení a nastavení koeficientů jednotlivých kritérií prioritizace dopravních staveb. Prioritně je však naším cílem zrealizovat každou dopravní stavbu, jež je naprojektována. Nemalujeme do šuplíku, navíc připravený projekt má životnost podmíněnou nejen platnými povoleními a stanovisky, ale také rozpočtem či stavebním stavem, jenž se v průběhu let horší, což může vyústit v krajním případě až k potřebě nového technického řešení,“doplňuje náměstek Martin Kupka. 

Autor: Bc. Filip Červinka (zdroj: kr-stredocesky.cz)

 

zpět na články

inzerce

nahoru