Otevřít menu
Doprava dnes
-

Radek Mátl: Investice budou rekordní. Máme rozestavěno nejvíce dálnic a silnic 1. třídy v historii

V podcastu Ředitelství silnic a dálnic generální ředitel Radek Mátl poodkryl, jaký bude z hlediska silnic a dálnic rok 2023. I přesto, že se letos příliš nových úseků neotevře, na následující kalendářní rok se chystá obrovský otevírací boom.

20:35 / 9. ledna 2023
Radek Mátl: Investice budou rekordní. Máme rozestavěno nejvíce dálnic a silnic 1. třídy v historiii

Foto: ŘSD

V rozhovoru tiskového mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla s generálním ředitelem Radkem Mátlem na začátku nového kalendářního roku padlo mnoho zajímavého. Především se mluvilo o plánech na rok 2023 z pohledu silnic a dálnic.

A co by mělo čtenáře nejvíce zajímat? „Stavět se bude, a že je toho rozestavěno opravdu hodně, dokonce rekordně,” radostně sdělil Radek Mátl a vysvětlil: „Právě pracujeme na 241 kilometrech nových dálnic a silnic 1. třídy, což je počet, který historicky nemá obdoby. Díky tomu budeme v roce 2024 zprovozňovat přes sto kilometrů dálničních úseků."

V letošním kalendářním roce bude dokončen například obchvat Frýdku-Místku, dojde k doplnění obchvatu kolem Třince či bude zprovozněn druhý jízdní pás na obchvatu Loun. 

Rekordním rozpočtem ale ŘSD nekončí. „Víme, že finanční situace státu není růžová a reflektujeme to, rozpočet 65 miliard pro letošní rok je dostačující na to, abychom byli všechny stavby schopni stavět. Žádné zpožďování připravených akcí nebo staveb v realizaci tak nehrozí," ujistil Mátl.

V nejbližších letech však předpokládá, že rozpočet bude ještě vyšší. „Naše plány sahají až k 90 miliardám korun za rok, abychom byli schopni dostavět dálniční síť, obchvaty a vše samozřejmě udržovat," popsal generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. 

A na co se Radek Mátl v roce 2023 nejvíce těší? „Zřejmě na to, že se podaří zahájit úsek na hranicích s Polskem na dálnici D11. Už se o tom dlouho mluví a já se těším, že polská dálnice nepovede do polí a že tam už budou stroje. Jsme schopni se tříkilometrovým úsekem do dvou let napojit na polskou dálnici S35 a převést ji k nám," uzavřel Radek Mátl.

Autor: Petr Dejnožka

zpět na články

inzerce

nahoru