Otevřít menu
Doprava dnes
-

Ředitelství silnic a dálnic v tunelu na Žabovřeské položilo první pás kolejí!

Na probíhající stavbě Velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici v Brně se pokračuje stavbou tramvajového tunelu. V něm se pokládá první pokládka a betonáž kolejového pásu. V tunelu se položí kilometr dvoukolejné trati, z něhož 500 metů povede právě tunelem. Cestující budou moci tramvají projet tímto tunelem na jaře příštího roku.

21:00 / 10. září 2022
Ředitelství silnic a dálnic v tunelu na Žabovřeské položilo první pás kolejí!i

Foto: Ilustrační foto. Zdroj fotky: ŘSD.

I přes to zdržení je duben dobrý termín

Po otevření tunelu by se dopravnímu podniku města i cestujícím mělo ulevit. Velká část dopravy je směřována přes Žabovřesky a provozovatel MHD musí kombinovat soupravy, aby vyhověl poptávce cestujících. Navíc se po více než dvou letech výrazně zjednoduší cesta z Komína na Mendlovo náměstí.

Tato sdělení 9. září na stavbě řekli ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala a generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek. Projekt má čtvrtroční zpoždění, které je oproti plánu z toho důvodu, že se musel více zabezpečit tunel. Nová čtyřpruhová silnice by měla být otevřena v závěru roku 2024. Po otevření nové kapacitní silnice by se měl zlepšit současný stav, kdy z každé strany navazuje již čtyřpruhová silnice a před dvoupruhovým úsekem se tvoří kolony nejen v dopravní špičce.

„I přes to zdržení je duben dobrý termín. Lidi se naučili jezdit náhradní dopravou a těšíme se, že se tu v dubnu i s cestujícími potkáme," řekl Havránek a pokračoval: „Začali jsme přemýšlet o tom, že bychom před uvedením do provozu oslovili veřejnost a že v den otevření by první projeli naši cestující, kteří se nám přihlásí. A vypravíme třeba dvě tři šaliny a pak až pojedeme my," řekl Havránek.

„Na stavbě pokračují práce na silniční galerii, protihlukových stěnách a zárubních zdech. Téměř hotová už je stavba provozně-technologického objektu, který bude sloužit jako velín pro řízení provozu v tunelu i galerii. Nosná konstrukce lávky pro pěší je také dokončena a nyní budeme osazovat zábradlí a pracovat na jejím napojení na navazující komunikace. Dále překládáme inženýrské sítě, zajišťujeme svahy a rekonstruujeme kapli sv. Antonína,“ vyjmenoval aktuálně realizované práce na stavbě ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala.

Zanikne úzké hrdlo, kterým denně projede čtyřicet tisíc aut

Zároveň se do kaple sv. Antonína z Padovy slavnostně uložit kříž s poselstvím biskupa Vojtěcha Cikrleho. „Vážím si toho, že mohu za celé Brno oslovit jeho budoucí obyvatele. Souzním se slovy pana biskupa Cikrleho, že tak, jako my žijeme z toho, co vybudovali a zachovali naši předchůdci, budou následující generace žít z toho, co vybudujeme a zachováme my. V listu za naše město oceňuji, že se mezi hladinu řeky a skalní masiv podařilo vklínit velkou dopravní stavbu, zlepšit stav celé lokality a v budoucnu zpřístupnit kapli i její blízké okolí lidem,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková a dodala: „Těší mě, že práce na stavbě pokračují bez komplikací podle harmonogramu. Letos by měla být dokončena lávka pro pěší, která je jednou z investic města. Předpokládáme, že pohodlný průjezd Žabovřeskou čeká řidiče v roce 2024.“

Stavby na I/42 VMO Brno Žabovřeská a jejich druhá fáze byla započata v prosinci roku 2020. Toto přesunutí tramvajové trati do tunelu umožní rozšíření silnice I/42 na 4 pruhy, a díky tomu zanikne úzké hrdlo, kterým denně projede čtyřicet tisíc aut.

Autor: Karel Geba (Zdroj: ŘSD a ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru