Otevřít menu
Doprava dnes
-

Ředitelství silnic a dálnic vypsalo výběrové řízení na stavbu na D55 u Napajedel

Ředitelství silnic a dálnic ČR vypsalo výběrové řízení na stavbu mostu na dálnici D55 přes řeku Moravu u města Napajedla. Tento stavební projekt se odhaduje na 695,8 milionu korun bez DPH, což ukazují informace z ŘSD. Nabídky mohou zájemci podávat do 17. října.

17:09 / 16. srpna 2022
Ředitelství silnic a dálnic vypsalo výběrové řízení na stavbu na D55 u Napajedeli

Foto: Ilustrační foto. Zdroj fotky: ŘSD.

Stavba mostu umožní kapacitní překonání trasy dálnice D55 přes řeku Moravu

"Jedná se o stavbu 495 m dlouhou, z nichž hlavní objektem je estakáda přes Moravu v délce 144 m. Stavba má stavební povolení v právní moci," prozradil ředitel ŘSD Radek Mátl na svém twitteru.

Stavba mostu umožní kapacitní překonání trasy dálnice D55 přes řeku Moravu. Spolu s dalšími stavebními objekty zároveň zajistí lepší plynulost a bezpečnost silničního provozu. Výstavbou navržené protihlukové stěny dojde k dostatečné ochraně obytné zástavby Napajedel, čímž se zlepší životní podmínky tamních obyvatel. Trasa D55 měří 100 km a je rozdělena do 13 staveb, které jsou v různém stádiu přípravy. Z celé dálnice jsou v provozu dva úseky, přičemž jeden (jihovýchodní obchvat Otrokovic) je ve výstavbě. Dálnice tvoří důležité severojižní spojení. Je to nejkratší spojení Olomouce, resp. Ostravy s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice odvádí dopravu z center 18 měst a obcí. Po vyvedení dopravy mimo zastavěná území dojde v sídlech zasažených provozem ze stávající I/55 ke zlepšení životních podmínek obyvatel. Vedle nižšího hluku zároveň klesne množství vypouštěných výfukových plynů. Dalším pozitivem spojeným s úbytkem dopravy bude zvýšení bezpečnosti chodců při pohybu po stávajících komunikacích. V současnosti úsekem mezi Napajedly a Babicemi projede denně v průměru kolem 13 tisíc vozidel. Ovšem v roce 2035 se předpokládá výhledová průměrná denní intenzita dopravy celkem 24 973 vozidel (z toho 20 165 osobní vozy a 4 808 těžké nákladní automobily). Přesun značné části dopravy z dvoupruhové I/55 na čtyřpruhovou D55 zvýší bezpečnost řidičů, jelikož se odstraní riziko střetů s protijedoucími vozidly. Využití D55 navíc přinese úsporu času.

V roce 2024 měla začít stavba úseku dálnice mezi Napajedly a Babicemi na Uherskohradišťsku

Projektem mostu na D55 se reaguje na dokončenou stavbu jihovýchodní části obchvatu Otrokovice. V roce 2024 měla začít stavba úseku dálnice mezi Napajedly a Babicemi na Uherskohradišťsku, s jejím dokončením se počítá v roce 2026. Navazující úsek dálnice D55 mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku dlouhý téměř 8,5 kilometru je ve výstavbě od roku 2020, další úsek ze Starého Města do Moravského Písku na Hodonínsku dlouhý 8,8 kilometru od loňska. Otevřít by se měly v roce 2024. V lednu zahájili silničáři přípravné práce i na stavbě čtyřkilometrového úseku dálnice D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem na Hodonínsku. Se zprovozněním počítá ŘSD v roce 2025. Dokončená dálnice D55, která propojí střední, jihovýchodní a jižní Moravu, se u Břeclavi napojí na dálnici D2.

Publikoval: Filip Červinka (Zdroj: ŘSD)

zpět na články

inzerce

nahoru