Otevřít menu
Doprava dnes
-

Skončila rekonstrukce silnice II/265 Krásná Lípa - Velký Šenov

V Krásné Lípě dne 6. října 2021 skončila slavnostním přestřižením pásky rozsáhlá rekonstrukce silnice II/265 Krásná Lípa – Velký Šenov. Práce provedla EUROVIA CS pro Ústecký kraj v období od září 2019 do podzimu 2021. Financována byla za využití podpory z evropských fondů a státního rozpočtu, zbylé náklady nesl Ústecký kraj. Celkové náklady na rekonstrukci komunikace v délce přes 16 km překročily 247 milionů korun.

16:33 / 7. října 2021
  Skončila rekonstrukce silnice II/265 Krásná Lípa - Velký Šenov

Slavnostního přestřižení pásky se zúčastnili zástupci investora v čele s hejtmanem Ústeckého kraje Janem Schillerem a zástupci zhotovitele.

„Rekonstrukce části silnice II/265 z Krásné Lípy do Velkého Šenova, která slouží dopravě ve Šluknovském výběžku, zahrnovala kompletní opravu povrchu vozovky v délce 16 km. Součástí byla také rekonstrukce stávajících 21 silničních propustků, 8 mostů, opěrných zdí a odvodnění komunikace,“ sdělila Iveta Štočková, tisková mluvčí EUROVIA CS.

Hejtman Ústeckého kraje Jan Schiller kvitoval především úlevu pro dopravu, kterou opravená komunikace přinese. „Pro obyvatele celého Šluknovského výběžku je dobrá zpráva, že rekonstrukce této silnice je hotová a všechny dílčí uzavírky nutné k její opravě jsou za námi. Vedle hlavního spojení z Krásné Lípy na Rumburk a Varnsdorf je tato komunikace nesmírně důležitá pro napojení Šluknova, Velkého Šenova, Brtníků, Mikulášovic a dalších obcí. Věřím, že doprava bude díky této dokončené rekonstrukci plynulejší a pro všechny mnohem příjemnější a pohodlnější. Pro Ústecký kraj jsou investice nejen do infrastruktury jednou z hlavních priorit a nezapomínáme v tomto ani na region Šluknovského výběžku,“ doplnil hejtman Schiller.

Pracovalo se rovněž v přilehlých obcích. Ve Velkém Šenově, Krásné Lípě a v Brtníkách došlo k rekonstrukci odvodnění komunikace. V celé trase pak byla kompletně vyměněna vozovka. Odstraněna byla vozovka původní včetně podloží, proběhly dílčí sanace a následně byly položeny nové vrstvy vozovky. Na závěr byl úsek silnice II/265 opatřen novým vodorovným a svislým dopravním značením v celkové délce přes 16 km. Podloží v některých místech bylo horší, než se původně předpokládalo, a bylo nutné provést jeho sanaci ve větším rozsahu oproti původní projektové dokumentaci.

Z celkových nákladů přes 247 milionů korun na tuto investiční akci činí dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) a ze státního rozpočtu přes 226,6 milionů korun. Zbylé náklady ve výši téměř 20,5 milionů korun investoval Ústecký kraj.

Autor: Bc. Filip Červinka (zdroj: kr-ustecky.cz)

zpět na články

inzerce

nahoru