Otevřít menu
Doprava dnes
-

Započne rekonstrukce tramvajové tratě na Bubenském nábřeží

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne po půlnoci z tohoto pátku na sobotu 16. října 2021 s první etapou rekonstrukce tramvajové tratě na Bubenském nábřeží v Praze 7! 

5:41 / 12. října 2021
Započne rekonstrukce tramvajové tratě na Bubenském nábřeží

Rekonstrukce tramvajové tratě potrvá do pátku 5. listopadu 2021. Z tohoto důvodu bude po celou dobu rekonstrukce přerušen provoz tramvají v úseku Vltavská – Dělnická. DPP místo něj zavede náhradní autobusovou dopravu X25 mezi Strossmayerovým náměstím a Maninami. Tramvaje se do zrekonstruovaného úseku vrátí z pátku 5. listopadu na sobotu 6. listopadu 2021 od zahájení nočního provozu, tj. zhruba kolem půlnoci.

Rekonstrukce tramvajové tratě na Bubenském nábřeží je pouze jedním z celkem 9 projektů koordinovaných hlavním městem Prahou napříč městskými i soukromými investory, aby byly rozloženy posloupně za sebou či paralelně, a jejich dopad na MHD či individuální automobilovou dopravu byl co nejmenší. Akce DPP je koordinována s opravou vozovek v přilehlém úseku Argentinské ulice, rekonstrukcí světelného signalizačního zařízení (SSZ) Argentinská – Plynární, které realizuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK), dále s přeložkou vysokého napětí v Argentinské ulici, a jako nutná předstihová akce pro rekonstrukce kanalizace, plynovodu, vozovek a pěší promenády Bubenské nábřeží včetně SSZ Argentinská – Bubenské nábřeží a lávky Holešovice – Karlín (HolKa).

V první etapě se zrekonstruuje zhruba 230 metrů tratě


Stávající tramvajová trať na Bubenském nábřeží pochází z roku 1981. V roce 2003 byla celkově repanelizována, je uložena na velkoplošných panelech BKV. Novou trať budou tvořit kolejnice NT1 upevněné na betonové desce systémem W-tram. V úsecích se zástavbou bude navíc opatřena antivibračními rohožemi pro snížení hlučnosti. Povrch tramvajové tratě bude tvořit litý asfalt. V první etapě bude DPP rekonstruovat trať v úseku od světelné křižovatky na nábřeží Kapitána Jaroše u stanice metra Vltavská po křižovatku Bubenského nábřeží s Argentinskou ulicí. 

„Dožívající trať je nutné zrekonstruovat. Na všech tratích v Praze postupně nahrazujeme staré BKV panely za novou technologii uložení tramvajového tělesa na betonovou desku a upevnění kolejnic systémem W-tram. Díky tomu je tramvajový provoz na takto zrekonstruovaných tratích výrazně tišší,“ říká Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodává: „V první etapě zrekonstruujeme zhruba 230 metrů tratě v koordinaci s TSK. Příští rok nás čeká rekonstrukce navazujících úseků kolem Pražské tržnice, které budeme ale realizovat v návaznosti na zahájení výstavby lávky Holešovice – Karlín.“ 

Rekonstrukce tratě na nábřeží Edvarda Beneše potrvá do 31. října 2021


Probíhající rekonstrukce tramvajové tratě na nábřeží Edvarda Beneše, v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem, která měla podle původních plánů skončit tento pátek 15. října 2021, potrvá o dva týdny déle do konce letošního října. Tramvaje se sem opět vrátí z neděle 31. října na pondělí 1. listopadu 2021 od nočního výjezdu. „Během prací jsme v místech, kam jsme měli přesunout novou trať, narazili na železobetonové konstrukce nábřežních zdí, které byly výše, než jsme čekali, a než bylo uvedeno v projektové dokumentaci. Museli jsme ji proto u projektanta nechat upravit dle skutečnosti a umožnit TSK, aby si zdi mohla nejdříve opravit a zaizolovat, než na nich postavíme nové tramvajové těleso. V mezičase jsme realizovali ostatní práce tak, abychom případný skluz zkrátili na minimum. Povedlo se nám jej zkrátit na dva týdny. Cestujícím i řidičům se nicméně omlouváme za nepříjemnosti,“ říká Jan Šurovský.

Plánované opravy a rekonstrukce DPP do konce letošního roku


Kromě zmiňovaných dvou rekonstrukcí DPP do konce letošního roku plánuje v první polovině listopadu opravit kolejové rozvětvení na tramvajových tratích na Čechově mostě a náměstí Jana Palacha. O prodlouženém víkendu od 28. do 31. října 2021 bude DPP pokračovat ve výměně dřevěných pražců za betonové na lince metra C v úseku Pražského povstání – Muzeum. Do konce letošního roku by DPP také rád zahájil stavební práce na výměně stropní desky a modernizaci vestibulu stanice metra Florenc.

Dopad do veřejné i individuální automobilové dopravy bude mít diagnostické měření Mánesova mostu, které bude realizovat TSK na konci listopadu. Ostatní stavební práce DPP, např. napojení kusých kolejí v Opletalově ulici do tramvajové sítě, nebo oprava kolejové křižovatky Radlická – Za ženskými domovy, budou bez zásadních dopadů na MHD.

Dopravní opatření v souvislosti s rekonstrukcí tramvajové tratě na Bubenském nábřeží


Z důvodu rekonstrukce tramvajové trati bude od soboty 16. října 2021 od cca 0:00 hod. do pátku 5. listopadu 2021 do cca 24:00 hod. obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Vltavská – Dělnická.

Změny tras tramvajových linek najdete na portálu DPP hl. m. Prahy ZDE! 

 

Autor: Bc. Filip Červinka (zdroj TZ DPP hl. města Prahy)

Zdroj fotek: DPP hl. města Prahy a wikipedia 

Započne rekonstrukce tramvajové tratě na Bubenském nábřeží . Započne rekonstrukce tramvajové tratě na Bubenském nábřeží .
zpět na články

inzerce

nahoru