Rekonstrukce zlepší parametry trati pro nákladní vlaky v Děčíně
Nákladní vlaky budou už brzy využívat zrekonstruovanou trať mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb, která je součástí nákladního koridoru Transevropské dopravní sítě (TEN-T).
Stavbu s předpokládanými celkovými investičními náklady ve výši 1 138 717 343 Kč dnes slavnostně zahájila Správa železnic. Kompletní renovací projde elektrifikovaný úsek o délce přibližně 1,4 kilometru, jeho součástí je kromě Děčínského tunelu také most přes řeku Labe. Vlaky se na zrekonstruovanou trať vrátí příští rok v listopadu, celá stavba bude dokončena v polovině roku 2023.
Významnou součástí stavby je rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Jeho více než sto let starou ocelovou nosnou konstrukci nahradí nová, s podélnými a příčnými výztuhami a průběžným kolejovým ložem. Svým uspořádáním bude respektovat vzhled původní konstrukce, zároveň splní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy. Rychlost na mostu se zvýší ze současných 30 na 50 km/h.
Snížení hlukové zátěže
V rámci stavby dojde rovněž ke kompletní sanaci Děčínského tunelu o délce 395 metrů. Provedena bude výměna železničního svršku a spodku a oprava trakčního vedení. Součástí projektu je i rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.
Snížení hlukové zátěže v okolí trati přinese kromě obnovy kolejového svršku také zřízení přibližně 700 metrů protihlukových stěn v místech, kde trať prochází městskou zástavbou.
Zhotovitelem investiční akce s názvem Optimalizace traťového úseku Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb je Společnost most Prostřední Žleb. Jejím správcem je STRABAG Rail, společníky DT Mostárna a STRABAG AG. „Je to skutečná výzva, technicky zajímavá konstrukce, kde se může uplatnit to, co stavaři umí,“ řekl ČTK Jakub Svoboda, ředitel společnosti Strabag Rail, která zakázku vyhrála. K pracím bude potřeba dostatek vody v Labi a starý most se musí nejdříve posunout na provizorní pilíře a následně splaví a bezpečně rozebere. Ocelovou část pro nový most firma nakoupila už v zimě letošního roku. „Stihli jsme to za relativně dobré ceny, zbytek ale už bude zatížen zdražením materiálu,“ uvedl Svoboda. Financování stavby zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Autor: Bc. Filip Červinka (zdroj TZ Správy železnic)
Zdroj fotek: wikipedia