Otevřít menu
Doprava dnes
-

Rozsáhlá rekonstrukce vsetínského nádraží probíhá na plné obrátky! Stavbu si prohlédl Jiří Svoboda

Rychlý postup stavebních prací na vsetínském nádraží si v pátek 21. 4. 2023 prohlédl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda spolu se starostou Vsetína Jiřím Čunkem. Stanice se za poslední dva měsíce proměnila doslova ve velké staveniště. Zmizela polovina kolejí, roste nová odbavovací hala a hloubí se pochod.

19:38 / 22. dubna 2023
Rozsáhlá rekonstrukce vsetínského nádraží probíhá na plné obrátky! Stavbu si prohlédl Jiří Svobodai

Foto: Vizualizace rekonstrukce nádraží ve Vsetíně (zdroj: Správa železnic).

V únoru se stavba přesunula přímo do stanice. Zmizela polovina kolejí, sanuje se železniční spodek a obnovuje svršek. „Termín dokončení kolejiště musíme koordinovat s dostavbou terminálu a nového podchodu. Práce zatím běží podle plánu, v létě se přesuneme na druhou část kolejí. Na konci letošního roku budou cestující využívat podchod a všechna nová nástupiště,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Po dobu rekonstrukce je zajištěn bezpečný přístup k nástupištím. I přes výrazně snížený počet provozovaných kolejí se daří zajistit plynulou vlakovou dopravu.

Spolu se stavbou nového dvoupodlažního terminálu se buduje podchod, který vyústí za kolejištěm v místní části Na Lapači. Letos se modernizace dotkne i budovy nádraží„Stále platí, že stávající objekt chceme začít odstraňovat v srpnu, abychom do konce roku zvládli všechny související práce. Stavba tím ještě významněji zasáhne cestující, kterým od léta zajistíme provizorní prostory s potřebným zázemím na sousedním parkovišti. Chci všem lidem poděkovat za jejich trpělivost, doplňuje Jiří Svoboda.

V lednu se zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny, od března se tak mohly rozběhnout práce na podchodu, který následně plně nahradí i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, kdy se následně zruší přechod ve Štěpánské ulici.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 Kč.
 

Publikoval: Filip Červenka (zdroj: TZ Správy železnic).

zpět na články

inzerce

nahoru