Otevřít menu
Doprava dnes
-

ŘSD se vrhlo na výměnu povrchu vozovky u křížení dálnic D11 a D35

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo rekonstruovat povrch vozovky u křížení dálnic D11 a D35. Opravy rozdělené na etapy jsou plánované do 7. října. Silničáři se snažili, aby komplikace v dopravě byly co nejmenší, řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Stavba způsobí pouze dílčí omezení provozu.

14:29 / 24. srpna 2022
ŘSD se vrhlo na výměnu povrchu vozovky u křížení dálnic D11 a D35i

Foto: Dálnice D11. Zdroj fotky: ŘSD ČR.

Není to tak, že bychom celé staveniště uzavřeli

"Týká se to i dotčených exitů a bude to postupovat po etapách. Není to tak, že bychom celé staveniště uzavřeli a po celou dobu bude neměnné. Naopak budeme uvolňovat místa, která projdou rekonstrukcí, a zároveň budeme omezovat ta, která se do rekonstrukce budou chystat," uvedl Rýdl.

Opravy podstoupí úsek dálnice D11 mezi kilometry 76,4 a 88,3, tedy od exitu Pravy včetně mimoúrovňové křižovatky. Stavbaři opraví i mimoúrovňovou křižovatku Sedlice, odkud bude pokračovat oprava dálnice D35 v úseku mezi kilometry 127 až 130, tedy od exitu 127 po exit 131. Provoz bude během prací sveden vždy do jednoho jízdního pásu dálnice a rychlost bude snížena na 80 kilometrů v hodině.

Stavební firmy nasadí na opravy mimo jiné osm fréz

Stavební firmy nasadí na opravy mimo jiné osm fréz a 105 nákladních vozidel na odvoz frézovaných materiálů a dovoz obalových směsí. Kromě povrchu vozovky také vymění stará lanová svodidla ve středním dělícím pásu za nová, která budou účinnější. Zmodernizují také prvky dopravního značení na vyšší standard. "Frézujeme 390.000 metrů čtverečních, zpátky pokládáme asi 55.000 tun balené směsi. Dáváme nový povrch na 16 mostů, zároveň sanujeme jejich římsy a odvodnění," řekl Michal Šumpík z firmy Eurovia. Během oprav bude na nezbytně nutnou dobu uzavřená odpočívka Osice.

Podle Rýdla jde o nejrozsáhlejší rekonstrukci dálničního povrchu v České republice v letošní stavební sezoně. ŘSD ve výběrovém řízení kladlo velký důraz na co nejkratší čas prací, v soutěži měla váhu 30 procent. "Zvítězil ten, kdo celý harmonogram dokázal vtěsnat do nejkratší možné doby, abychom obtěžovali řidiče co nejméně," řekl Rýdl. Vítězná nabídka sdružení firem Eurovia CS, Strabag a M-Silnice uspěla s cenou 242,98 milionu korun bez DPH a časem oprav 47 dní. Podle Rýdla mají tyto úseky dálnic "odslouženo" 16 let. I když na vozovkách závady zatím nejsou znát, kdyby se práce odložily o několik let, byly by náklady mnohem vyšší, neboť by se muselo zasáhnout do nižších úrovní konstrukce.

Publikoval: Filip Červinka (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru