Otevřít menu
Doprava dnes
-

S opravou Benešova mostu v Ústí nad Labem se začne nejdříve za dva roky

Kvůli chybějícímu stavebnímu povolení se termín zahájení opravy ústeckého Benešova mostu, který je v havarijním stavu, znovu prodlužuje. S opravou mostu se počítalo již v roce 2020, podle aktuálního stavu příprav však začne nejdříve v roce 2024. Informace sdělil krajský radní Tomáš Rieger (ODS).

17:08 / 22. srpna 2022
S opravou Benešova mostu v Ústí nad Labem se začne nejdříve za dva roky i

Foto: www.seznamzpravy.cz

Podle odborníků je most ve velmi špatném stavu a kvůli tomu je také omezena doprava. V jeden okamžik po něm může jet pouze jeden autobus nebo trolejbus. Most pravidelně kontroluje statik.

Kraj, který Benešův most vlastní, má projektovou dokumentaci již několik měsíců. „Brzdí nás stavební povolení. Podle posledních informací z ústeckého stavebního úřadu budou všechna vydána do 31. srpna," informoval Rieger. Na začátku září potom kraj zadá dopracování projektové dokumentace, z níž bude jasný soupis prací, cena a harmonogram. Na dokončení této dokumentace bude projektant potřebovat 20 týdnů.

Soutěž na výběr zhotovitele stavby za více než půl miliardy korun vypíše kraj v příštím roce. „Přesnou cenu neznáme, vycházíme z ceny 501 milionů korun bez DPH, ale už teď je jasné, že to bude víc," uvedl radní. Výběr budoucího zhotovitele může trvat čtyři až šest měsíců. S opravou mostu přes Labe se tak začne nejdříve v roce 2024.

Vedle mostu bude nutné postavit provizorní lávku, na kterou se přemístí všechny inženýrské sítě. Provizorní lávka bude sloužit pěším i cyklistům. „Bohužel v této fázi to už změnit nemůžeme. Na tom, že to bude lávka nastálo, se mělo domluvit město Ústí s krajskou samosprávou před lety, když se začalo o opravě mluvit," podotkl Tomáš Rieger.

Auta a autobusy budou muset využít nedaleký Mariánský most, který ale podle policie nezvládne veškerou dopravu mezi centrem a čtvrtí Střekov s jedenácti tisíci obyvateli.

Benešův most byl postaven mezi lety 1934 až 1938. Jeho rekonstrukce se plánovala už v roce 2020 a Ústí nad Labem kvůli tomu pořídilo trolejbusy s bateriovým pohonem. Ty totiž mohou jezdit i po trasách, kde není trolejové vedení. Hybridní trolejbusy, u nichž baterie vydrží zhruba na deset až dvanáct kilometrů, se dopravní podnik rozhodl koupit, protože nedostal povolení postavit trakci přes Mariánský most.

Původní odhad nákladů činil 200 milionů korun. Podle radního je velmi pravděpodobné, že kraj získá peníze na opravu z Integrovaného regionálního operačního programu, kam byl most zařazen. „Situace je nicméně taková, že most opravíme, i kdybychom peníze z IROPu nedostali," uzavřel Tomáš Rieger.

 

Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru