Otevřít menu
Doprava dnes
-

Shanghai Electric dosáhla na nový rekord v dopravě

Společnost Shanghai Electric informovala, že pomocí signalizačního systému TSTCBTC®2.0 skupiny THALES SEC Transport bylo dosaženo nového rekordu v době návratu souprav metra.

12:34 / 1. listopadu 2021
Shanghai Electric dosáhla na nový rekord v dopravěi

Foto: batteriesnews.com

Společnost Shanghai Electric oznámila, že při praktické ukázce byl překonán rekord v době návratu metra pomocí signalizačního systému TSTCBTC®2.0. Ukázku provedla skupina THALES SEC Transport (TST), společný projekt společností Shanghai Electric a Thales. Nový rekord činil při ověřeném testu 86 sekund, což je o 26 sekund méně, než je průměrná doba návratu souprav na lince 5 šanghajského metra.

„Ačkoli 26 sekund nevypadá jako příliš velké číslo, jde o obrovskou technologickou inovaci v městské hromadné dopravě. Kratší doba návratu umožňuje vyšší frekvenci vlakových spojů, kratší intervaly a také větší stabilitu a bezpečnost. Celý systém metra díky tomu bude účinněji nakládat s energií. Nejenže se tím zvýší provozní kapacita městské hromadné dopravy, což je potřeba kvůli stále rostoucímu počtu cestujících, pro skupinu TST to také představuje důležitý milník v oblasti inovací signalizace CBTC," řekl Liu Huiming, technický ředitel skupiny TST.

Efektivita linek metra dosáhne maximální úrovně 


Řešení TSTCBTC®20 vyvinuté skupinou TST bylo vytvořeno na míru potřebám čínských trhů a uživatelů. Představuje mobilní blokovací systém bez rušivých vlivů s vysokou provozní účinností a nízkými náklady. Může výrazně zvýšit četnost odjezdů metra a umožnit jim jezdit tou nejvyšší možnou rychlostí. Efektivita linek metra tak dosáhne maximální úrovně.

Jako vůbec první zabezpečovací systém s duální architekturou CBTC (Communication Based Train Control) s plnou redundancí použitý v Číně zdědil TSTCBTC®2.0 klíčové výhody zabezpečovacího systému SelTrac™ CBTC. Mezi ně patří skutečný pohyblivý blok, obousměrný systém ATP/ATO a možnost poskytovat flexibilní provozní podporu. Snadná dostupnost a spolehlivost jedinečné duální architektury CBTC také výrazně snižuje náklady na jeho životní cyklus a usnadňuje údržbu.

Větší bezpečnost a efektivita městské hromadné dopravy 


Řešení TSTCBTC®2.0 splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy, kromě toho při jeho využití není potřeba tradiční záložní systém. Odpadají tak potenciální bezpečnostní rizika spojená s přepínáním mezi různými systémy. Systém byl certifikován společnostmi Bureau Veritas, TÜV SÜD a China Railway Construction Corporation (CRCC) a získal také certifikaci China Urban Rail. Stal se tak prvním produktem certifikovaným CBTC v Číně.

Vysoká stabilita a účinnost systému TSTCBTC®2.0 byla ověřena testováním v provozu linky 5 šanghajského metra. Od roku 2018, kdy se tento systém začal využívat jako nový signalizační systém pro linku metra, pomohl vlakům linky 5 šanghajského metra dosáhnout stupně automatizace 3 (GoA3) bez jakéhokoliv přerušení provozu.

Liu Huiming při demonstraci systému uvedl, že díky novému rekordu se signalizační systém CBTC a technologie RET zaměřená na zdroje staly zásadními milníky v procesu modernizace a transformace dopravy.

V návaznosti na průlomové úspěchy ve vývoji městské hromadné dopravy bude společnost Shanghai Electric pokračovat v odvážných inovacích a zkoumat využití inteligentních souprav a signalizačního systému nové generace „zaměřeného na zdroje" za účelem větší bezpečnosti a efektivity městské hromadné dopravy. Cílem společnosti Shanghai Electric je stát se průkopníkem ve využívání signalizačního systému CBTC v městské hromadné dopravě v Číně a poskytovat ta nejlepší řešení pro zlepšení městské mobility v globálním měřítku.

 

Autor: Mgr. Petr Dejnožka

Shanghai Electric dosáhla na nový rekord v dopravě Foto: prnewswire.com. Shanghai Electric dosáhla na nový rekord v dopravě Foto: ČTK .
zpět na články

inzerce

nahoru