Otevřít menu
Doprava dnes
-

Škoda Auto vidí budoucnost v elektromobilitě. Vloží do ní 138 miliard! A jak vypadá nový VISION 7S?

Vedení společnosti Škoda Auto představilo novou strategii značky. Má nové logo, přičemž se chce více zaměřit na slovo ŠKODA. Česká automobilka chce do 5 let investovat 5,6 miliardy eur do aut poháněných elektřinou a 700 milionů eur do digitalizace firmy. Ve spojení s touto strategií Škoda Auto odhalila i svůj nový koncepční vůz!

5:00 / 31. srpna 2022
Škoda Auto vidí budoucnost v elektromobilitě. Vloží do ní 138 miliard! A jak vypadá nový VISION 7S?i

Foto: Nový model koncepnčního vozu ŠKODA AUTO VISION 7S. Zdroj fotky: Škoda Auto.

Do roku 2030 má podíl čistě elektrických vozů vzrůst na více než 70 %

V minulém roce automobilka informovala, že chce do elektromobility vložit 1,4 miliardy eur během pěti let, což je čtvrtina aktuální částky. A proto se firma rozhodla roku 2026 uvést na trh tři nové elektrické modely. Elektromobilita je spojována s rokem 2030. Do tohoto roku má podíl čistě elektrických vozů vzrůst na více než 70 %. Z tohoto důvodu také došlo k představení studie nového elektromobilu Vision 7S, který by měl pomoci rychlejšímu přechodu na elektromobilitu ve spojení s digitalizací. Vedení Škodovky také prezentovalo nové logo a vizuální styl značky.

"Prostřednictvím studie Vision 7S nabízíme konkrétní pohled na zcela nový model Škoda, kterým rozšíříme produktové portfolio a naši zákaznickou základnu. Výrazně tak zrychlujeme naši elektrickou ofenzívu," uvedl předseda představenstva společnosti Klaus Zellmer. V následujících pěti letech Škoda Auto vyvine nový elektromobil v kategorii malých vozů, dále elektrické SUV a také sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie Vision 7S. Vůz na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km a dobíjení až 200 kW.

Automobilka nepoleví a na auta jezdící na elektřinu se bude zaměřovat mnohem více. Do roku 2030 chce na trh uvést další vozy. Vedle elektrických aut bude Škoda také vyvíjet své vozy na spalovací motory, které bude modernizovat. Ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů Superb a Kodiaq. V roce 2024 bude následovat modernizovaná Octavia. Tyto modely by měly být ekologičtější.

Kvůli blížící se době elektromobility Škoda Auto představila svůj nový designový styl

Kvůli blížící se době elektromobility Škoda Auto představila svůj nový designový styl, který byl měl být podpořený digitalizací. Nový design značky bude zaveden do příštího roku. Jeho hlavními prvky jsou minimalistické linie, které mají za úkol zvýraznit jednoduchost a kvalitu nových modelů. Charakteristická bude nová příď vozu s tzv. maskou Tech-Deck Face, která je výrazně plošší a širší než dosavadní maska chladiče. Žebra jsou nahrazena tmavým sklem, které zakrývá senzory vozu. Součástí nového stylu jsou udržitelné materiály použité v interiéru.

Také logo Škodovky doznalo značných změn. Nově je bez plastické 3D grafiky, čímž automobilka reaguje na rostoucí přesun marketingových a komunikačních aktivit z tisku do digitálních nosičů. Lehce se změnily i firemní barvy, kterými budou dva odstíny zelené – smaragdová a elektrická zelená. Tyto barvy v sobě odrážejí ekologii, udržitelnost a elektromobilitu. V marketingové komunikaci chce firma klást výrazně větší důraz na nápis Škoda než na logo. Používá jinou typografii, která pracuje se symetrií a kombinací oblých tvarů s hranami.

Firemní identitu bude vedení společnosti prezentovat nejdříve v informačních a komunikačních materiálech a od roku 2024 bude vidět na nově uváděných modelech. Nový design bude i v informačních systémech v interiérech vozů. Změnami projdou i provozovny autorizovaných partnerů a samotné automobilky. Od roku 2023 mají být auta v českých a indických závodech Škody vyráběná s nulovými emisemi. Příkladem je závod ve Vrchlabí, který vyrábí CO2 neutrální vozy od roku 2020.

V prvním půlroce Škoda Auto vyrobila a dodala všem zákazníkům na světe okolo 360 tisíc aut. Jedná se o 30% pokles. S tím je spojený i provozní zisk, který se snížil na 676 milionů eur, což je asi 16,6 miliardy korun. Pokles způsobily hlavně vyšší náklady na výrobu a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Na výsledky má vliv také rusko-ukrajinský konflikt.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: ČTK)

 

 

zpět na články

inzerce

nahoru