Skončily stavební práce na trati v úseku Kolín – Velim. Omezení mají skončit i jinde
Správa železnic (SŽ) dokončila stavební práce na trati mezi Kolínem a Velimí. Vlaky už tak nemusí jezdit odklonem přes Nymburk a cestujícím se otevírá dvacet kilometrů nově zrekonstruované trati. Celkovou opravou prošel traťový úsek v průběhu srpna.
Vlaky tedy mohou znovu začít využívat obě traťové koleje, stejně jako je tomu v navazujících mezistaničních úsecích ve směru do Poříčan. Ty se dočkaly modernizace v rámci probíhající investiční akce, jejímž výsledkem jsou mimo jiné i nové odbočky Cerhenice a Tatce, umožňující operativně reagovat na aktuální dopravní situaci této vytížené koridorové trati.
Úsek trati mezi Velimí a Kolínem prošel celkovou opravou v průběhu srpna. Stavbaři zde kompletně vyměnili železniční svršek. SŽ využila nutná omezení související s pokračující modernizací přilehlého úseku z Velimi do Poříčan. Díky tomu mohla projít nezbytnou obnovou také poslední dvoukolejná část koridoru mezi Prahou a Kolínem, tedy nejvíce zatížená železniční trať v České republice.
V závěrečné fázi se již nachází i modernizace traťového úseku Velim – Poříčany, kde zbývá dokončit rekonstrukci ostrovního nástupiště ve stanici Velim. Tato výluka si ještě vyžádá výluku dvou vedlejších kolejí. Vzhledem k tomu, že vlaky budou moci využívat další tři staniční koleje, bude dopad na pravidelnost dopravy minimální. Omezení potrvá do prvního listopadu a poté se pro cestující otevře upravené nástupiště s novým bezbariérovým přístupem. Stavební práce by měly skončit v závěru letošního roku.
Letos by měly skončit i některé další výluky, které velmi zkomplikovaly provoz na důležitých trasách
Říjen:
- otevře se nové nádraží v pražských Vysočanech,
- zvýší se rychlost vlaků v okolí Přerova.
Listopad:
- hned první den v měsíci skončí veškerá omezení ve Velimi.
Prosinec:
- skončí výluka jedné koleje mezi Petrovicemi u Karviné a státní hranicí s Polskem (9.12.),
- skončí výluka na úseku Vysočany – Odbočka Skály (10.12.),
- s novým jízdním řádem bude zaveden dvoukolejný provoz na trati Brno – Adamov - Blansko a vrátí se sem zatím alespoň vlaky osobní dopravy (11.12.),
- zdvojkolejní se trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora (12.12),
- na trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi se bude od poloviny měsíce jezdit až 160 kilometrů v hodině,
- skončí jednokolejný provoz Bezpráví – Brandýs nad Orlicí na hlavním koridoru mezi Prahou a Ostravou (18.12).
Publikoval: Karel Geba (zdroj: mdcr.cz)
