Otevřít menu
Doprava dnes
-

Skoro 80 milionů korun na velké opravy komunikací vydá letos olomoucká radnice

Čtrnáct různě velkých oprav komunikací v Olomouci za celkem 77 milionů korun schválila tento týden městská rada. Největší jsou mezi nimi dvě investiční akce, z nichž každá bude stát 15 milionů korun – oprava Rokycanovy ulice a oprava vozovky v Okružní ulici mezi křižovatkami s ul. Hněvotínská a ulicí Za Vodojemem. Součástí balíku oprav jsou nejen samotné komunikace, ale například i související mosty či zastávky MHD.

16:23 / 20. ledna 2022
Skoro 80 milionů korun na velké opravy komunikací vydá letos olomoucká radnicei

Foto: olomouc.eu

Další velké investiční akce se dotýkají jedné z nejvíce frekventovaných komunikací v centru Olomouce, a to třídy Svobody. Zde se jedná o opravy křižovatek u okresního soudu a křižovatky s ul. Aksamitova. Na tyto opravy je vyčleněno celkem 11,3 milionů korun. Souběžně s opravami vozovek ve zmíněných křižovatkách včetně chodníku před poliklinikou, což vše bude v režii města, provede a uhradí Dopravní podnik města Olomouce i opravy tramvajových křižovatek. To se týká jak úseku v křižovatce s ulicí Aksamitovou ulicí, tak i křižovatky u okresního soudu. „Tyto velké investiční akce jsou nutné jak kvůli stavu vozovek tak především kvůli tramvajovým tratím, které už nutně musí být opraveny,“ vysvětluje primátor Mirek Žbánek. Opravy si vyžádají uzavírky a také výluky v tramvajovém provozu. Proto je chce město zkoordinovat s ostatními akcemi, které ovlivní stav dopravy. „Spuštěny budou až v polovině léta, jasnou podmínkou je, že již bude dokončena druhá etapa protipovodňových opatření a znovu otevřena Masarykova třída,“ upozorňuje primátor.

Samotnou Masarykovu třídu čeká ještě před dokončením protipovodňových opatření a otevřením nového mostu oprava v úseku mezi dvěma mosty. Opravou projde vozovka i chodníky. Zastávka U Bystřičky ve směru k nádraží se změní na vídeňský typ (jako zastávka Výstaviště Flora). Cena bude 8,8 milionu korun. „Tuto investici chceme začít realizovat již v průběhu března a dokončit ještě v době, kdy je kvůli protipovodňovým opatřením Masarykova třída uzavřena,“ dodává investiční náměstek Martin Major.

Kromě velkých investičních akcí, jako je například oprava Masarykovy třídy či třídy Svobody a Rokycanovy nebo Okružní ulice, jsou připravené také investice do rekonstrukcí různých menších staveb, jako jsou propustky, lávky nebo třeba autobusové zastávky. V případě autobusových zastávek bude provedena oprava zastávky Kmochova, směr Hněvotínská ulice a dále oprava zastávky Envelopa, směr Tržnice. Naplánováno je i nové zastřešení vstupu do podchodu v přednádražním prostoru v Jeremenkově ulici či úprava předprostoru krematoria a oprava komunikace ke sběrovému dvoru v Neředíně.

„Všechny naplánované investiční akce budeme teprve soutěžit prostřednictvím veřejných zakázek, tudíž je možné i to, že nakonec budou náklady na potřebné opravy a rekonstrukce nižší,“ zdůrazňuje Martin Major. V minulosti se městu obvykle díky veřejným soutěžím podařilo akci realizovat za nižší cenu, než jakou odhadoval projektant.

Autor: Jakub Cimburek (zdroj: olomouc.eu)

Další velká velké investiční akce se dotýkají jedné z nejvíce frekventovaných komunikací v centru Olomouce, a to třídy Svobody. Zde se jedná o opravy křižovatek u okresního soudu a křižovatky s ul. Aksamitova. Na tyto opravy je vyčleněno celkem 11,3 milionů korun. Souběžně s opravami vozovek ve zmíněných křižovatkách včetně chodníku před poliklinikou, což vše bude v režii města, provede a uhradí Dopravní podnik města Olomouce i opravy tramvajových křižovatek. To se týká jak úseku v křižovatce s ulicí Aksamitovou ulicí, tak i křižovatky u okresního soudu. „Tyto velké investiční akce jsou nutné jak kvůli stavu vozovek tak především kvůli tramvajovým tratím, které už nutně musí být opraveny,“ vysvětluje primátor Mirek Žbánek. Opravy si vyžádají uzavírky a také výluky v tramvajovém provozu. Proto je chce město zkoordinovat s ostatními akcemi, které ovlivní stav dopravy. „Spuštěny budou až v polovině léta, jasnou podmínkou je, že již bude dokončena druhá etapa protipovodňových opatření a znovu otevřena Masarykova třída,“ upozorňuje primátor.

Samotnou Masarykovu třídu čeká ještě před dokončením protipovodňových opatření a otevřením nového mostu oprava v úseku mezi dvěma mosty. Opravou projde vozovka i chodníky. Zastávka U Bystřičky ve směru k nádraží se změní na vídeňský typ (jako zastávka Výstaviště Flora). Cena bude 8,8 milionu korun. „Tuto investici chceme začít realizovat již v průběhu března a dokončit ještě v době, kdy je kvůli protipovodňovým opatřením Masarykova třída uzavřena,“ dodává investiční náměstek Martin Major.

Kromě velkých investičních akcí, jako je například oprava Masarykovy třídy či třídy Svobody a Rokycanovy nebo Okružní ulice, jsou připravené také investice do rekonstrukcí různých menších staveb, jako jsou propustky, lávky nebo třeba autobusové zastávky. V případě autobusových zastávek bude provedena oprava zastávky Kmochova, směr Hněvotínská ulice a dále oprava zastávky Envelopa, směr Tržnice. Naplánováno je i nové zastřešení vstupu do podchodu v přednádražním prostoru v Jeremenkově ulici či úprava předprostoru krematoria a oprava komunikace ke sběrovému dvoru v Neředíně.

„Všechny naplánované investiční akce budeme teprve soutěžit prostřednictvím veřejných zakázek, tudíž je možné i to, že nakonec budou náklady na potřebné opravy a rekonstrukce nižší,“ zdůrazňuje Martin Major. V minulosti se městu obvykle díky veřejným soutěžím podařilo akci realizovat za nižší cenu, než jakou odhadoval projektant.

Další velká velké investiční akce se dotýkají jedné z nejvíce frekventovaných komunikací v centru Olomouce, a to třídy Svobody. Zde se jedná o opravy křižovatek u okresního soudu a křižovatky s ul. Aksamitova. Na tyto opravy je vyčleněno celkem 11,3 milionů korun. Souběžně s opravami vozovek ve zmíněných křižovatkách včetně chodníku před poliklinikou, což vše bude v režii města, provede a uhradí Dopravní podnik města Olomouce i opravy tramvajových křižovatek. To se týká jak úseku v křižovatce s ulicí Aksamitovou ulicí, tak i křižovatky u okresního soudu. „Tyto velké investiční akce jsou nutné jak kvůli stavu vozovek tak především kvůli tramvajovým tratím, které už nutně musí být opraveny,“ vysvětluje primátor Mirek Žbánek. Opravy si vyžádají uzavírky a také výluky v tramvajovém provozu. Proto je chce město zkoordinovat s ostatními akcemi, které ovlivní stav dopravy. „Spuštěny budou až v polovině léta, jasnou podmínkou je, že již bude dokončena druhá etapa protipovodňových opatření a znovu otevřena Masarykova třída,“ upozorňuje primátor.

Samotnou Masarykovu třídu čeká ještě před dokončením protipovodňových opatření a otevřením nového mostu oprava v úseku mezi dvěma mosty. Opravou projde vozovka i chodníky. Zastávka U Bystřičky ve směru k nádraží se změní na vídeňský typ (jako zastávka Výstaviště Flora). Cena bude 8,8 milionu korun. „Tuto investici chceme začít realizovat již v průběhu března a dokončit ještě v době, kdy je kvůli protipovodňovým opatřením Masarykova třída uzavřena,“ dodává investiční náměstek Martin Major.

Kromě velkých investičních akcí, jako je například oprava Masarykovy třídy či třídy Svobody a Rokycanovy nebo Okružní ulice, jsou připravené také investice do rekonstrukcí různých menších staveb, jako jsou propustky, lávky nebo třeba autobusové zastávky. V případě autobusových zastávek bude provedena oprava zastávky Kmochova, směr Hněvotínská ulice a dále oprava zastávky Envelopa, směr Tržnice. Naplánováno je i nové zastřešení vstupu do podchodu v přednádražním prostoru v Jeremenkově ulici či úprava předprostoru krematoria a oprava komunikace ke sběrovému dvoru v Neředíně.

„Všechny naplánované investiční akce budeme teprve soutěžit prostřednictvím veřejných zakázek, tudíž je možné i to, že nakonec budou náklady na potřebné opravy a rekonstrukce nižší,“ zdůrazňuje Martin Major. V minulosti se městu obvykle díky veřejným soutěžím podařilo akci realizovat za nižší cenu, než jakou odhadoval projektant.

zpět na články

inzerce

nahoru