Otevřít menu
Doprava dnes
-

Společnost ČD Telematika slavnostně předala poslední lokomotivu vybavenou zabezpečovačem ETCS. Dovybavila tak 78 lokomotiv řad 163 a 363 ČD Cargo

Společnost ČD – Telematika dokončila významnou zakázku. Dovybavila palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS poslední lokomotivu. Slavnostního předání lokomotivy dopravci se zúčastnil mj. předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth a zástupci ČD – Telematiky a AŽD. Projekt byl realizován sdružením dodavatelů ČD – Telematika a AŽD.

7:44 / 6. listopadu 2022
Společnost ČD Telematika slavnostně předala poslední lokomotivu vybavenou zabezpečovačem ETCS. Dovybavila tak 78 lokomotiv řad 163 a 363 ČD Cargoi

Foto: Lokomotiva ČD Cargo. Zdroj: acri.cz

ČD Telematika úspěšně dokončila vybavení 78 lokomotiv dopravce ČD Cargo. Dovybavení spočívalo v implementaci zabezpečovače do lokomotiv řad 163 a 363, jež patří mezi klíčová hnací vozidla ČD Cargo. Práce na zakázce započaly již v březnu 2019. Termín dokončení pak byl stanoven na konec letošního roku.

„Aktuální předání posledního vozidla z celkem 78 lokomotiv řad 163 a 363 dopravce ČD Cargo, které jsme dovybavili evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, znamená úspěšné dokončení rozsáhlé a svým způsobem průkopnické zakázky v rámci české železnice,“ uvedl Tomáš Businský, člen představenstva a ředitel úseku telekomunikačních a infrastrukturních služeb ČD – Telematiky. „Tohoto významného milníku v oblasti zavádění ETCS jsme dosáhli i díky perfektní a intenzivní spolupráci s dopravcem ČD Cargo po celou dobu realizace zakázky. Všechny lokomotivy jsou vybaveny systémem ETCS firmy Alstom, konkrétně nejnovějším systémem Atlas,“ doplnil Businský.  

Úplně poslední dovybavenou lokomotivou systémem ETCS se stalo vozidlo 363 256-9. „Převzetí poslední sériové lokomotivy 363 256-9 pro nás znamená, že máme 78 velmi perspektivních lokomotiv připravených pro výhradní provoz vlaků pod dohledem ETCS, který v České republice bude ve větším rozsahu zahájen od roku 2025,“ řekl Tomáš Tóth, předseda představenstva ČD Cargo. „Jedná se o úspěch, kterému předcházelo velké úsilí a velmi dobrá spolupráce s dodavatelem. Pevně věřím, že se dodavateli podaří dotáhnout i „poslední krok“, kterým je dokončení schvalovací procedury pro provoz 13 lokomotiv řady 163 s aktivním ETCS v Polsku,“ dodal Tóth.

Zakázka na dodání evropských vlakových zabezpečovačů byla pro české podniky velmi lukrativní. „Jsme moc rádi, že české firmy dostaly v této složité době příležitost podílet se na budování systému ETCS. Je to věc velmi důležitá pro naši ekonomiku, zaměstnanost a odborně technický růst specialistů AŽD. Díky této příležitosti a nabytým zkušenostem se budeme moci zapojit do výběrových řízení i v dalších zemích,“ komentoval událost generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.   

„Dlouhodobou spolupráci firem ČD – Telematika a Alstom dokazuje fakt, že jsme našemu zákazníkovi dodali nejen těchto 78 setů ETCS do lokomotiv ČD Cargo, ale také například dalších 69 kusů pro České dráhy a dalších více než 130 setů se z již uzavřených kontraktů vyrábí a bude dodáváno průběžně v budoucnosti,“ poznamenal Dan Kurucz, generální ředitel společnosti Alstom pro Českou republiku a Slovensko.

Výhradní provoz pod evropskými vlakovými zabezpečovači plánuje Česká republika zavést od 1. 1. 2025 na vybraných páteřních koridorech. Na tyto tratě tedy nebudou mít přístup hnací vozidla bez palubních jednotek ETCS.

Společnost ČD – Telematika v současné době pracuje na dovybavení 30 vícesystémových elektrických lokomotiv řady 363.5 dopravce ČD Cargo. Ty vznikly přestavbou jednotek původní řady 163 v letech 2010-2013.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: ACRI)

Společnost ČD Telematika slavnostně předala poslední lokomotivu vybavenou zabezpečovačem ETCS. Dovybavila tak 78 lokomotiv řad 163 a 363 ČD Cargo Foto: Slavnostní předání poslední lokomotivy. Zdroj: acri.cz.
zpět na články

inzerce

nahoru