Správa železnic implementovala ETCS na trať mezi Ústím nad Orlicí a Lichkovem
Správa železnic (SŽ) slavnostně dokončila práce na budování zabezpečovacího systému ETCS mezi Ústím nad Orlicí a Lichkovem a na státní hranici s Polskem. Vlaky tak mohou využívat tohoto bezpečnostní prvku. Tento úsek je jedním z dalších úseků, kde evropský zabezpečovač funguje. Instalaci zajistila společnost AŽD za asi 300 milionů Kč.
Na trati se plánuje smíšený provoz vlaků pod dohledem i mimo dohled ETCS
„Na trati se plánuje smíšený provoz vlaků pod dohledem i mimo dohled ETCS. Délka kolejí, které jsou nyní zapojeny do systému, činí celkem 50,8 kilometru. Nachází se na nich 248 nepřepínatelných eurobalíz, které slouží k předávání informací mezi traťovou a palubní částí evropského zabezpečovače,“ přiblížila situaci ohledně ETCS tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová a dodala: „Instalace systému ETCS přispívá ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu. Zařízení kontroluje průběh jízdy vlaku a dohlíží i na dodržování návěstí na trati a nejvyšší dovolené rychlosti. Při nerespektování pokynů a předpisů nejprve varuje strojvedoucího, a pokud je to nezbytné, samo dokáže zastavit i vlak.“
Projekt s názvem ETCS Ústí nad Orlicí – Lichkov byl spolufinancovaný Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Předpokládaná celková výše nákladů dosahuje 306 032 385 Kč bez DPH. Maximální výše podpory Evropské unie tvoří 85 % z uznatelných nákladů. Financování z národních zdrojů zajišťoval Státní fond dopravní infrastruktury. Práce na tomto projektu trvaly od dubna minulého roku.
Publikoval: Karel Geba (Zdroj: SŽ)
