Otevřít menu
Doprava dnes
-

Správa železnic otevřela opravenou budovu na zastávce Krnov-Cvilín

Na železniční zastávce Krnov-Cvilín se dnes uskutečnilo slavnostní otevření opravené budovy osobního nádraží. Úpravami prošly jak fasáda, tak i vnitřní prostory, které jsou navíc bezbariérově přístupné. Práce probíhaly od loňského června do srpna letošního roku.

14:54 / 1. října 2021
Správa železnic otevřela opravenou budovu na zastávce Krnov-Cvilín

Historie dnešní zastávky ve Cvilíně sahá do začátku osmdesátých let 19. století, kdy začala sloužit cestujícím na někdejší na Moravsko-slezské ústřední dráze z Olomouce do Opavy přes Krnov. Oprava a zateplení fasády byly stejně jako výměna oken a dveří s původním členěním realizovány s cílem přiblížit se historickému vzhledu budovy.

Opraveny byly prostory pro cestující a prodej jízdních dokladů i další provozní místnosti. Do hlavní budovy se přesunuly veřejné toalety, které jsou nyní přístupné i pro osoby s pohybovým omezením. K nové výbavě toalet patří také přebalovací pult. V části budovy vznikly komerční prostory vhodné k provozování drobného prodeje, případně rychlého občerstvení. V patře byly zachovány a opraveny dvě bytové jednotky. Přístupy do výpravní budovy jsou řešeny bezbariérově. Stavebními úpravami prošlo i navazující nástupiště a přednádražní prostor.

Oprava výpravní budovy navázala na již dříve dokončenou rekonstrukci části tratě mezi Opavou a Krnovem a byla připravována v souladu se záměrem města Krnov na úpravu přednádražního prostranství. Zhotovitelem prací s celkovými náklady ve výši téměř 20 milionů korun byla společnost STRABAG Rail.

Správa železnic pokračuje v intenzivní obnově nádražních budov v moravskoslezském regionu, kromě Cvilína zahrnuje v letošním roce ještě dalších čtrnáct lokalit. Opravené budovy už slouží cestujícím například v Kunčicích pod Ondřejníkem nebo Loukách nad Olší. Pracuje se v Bohumíně, Třinci či na nádraží Opava západ a oprav se dočkají i výpravní budovy v Kravařích ve Slezsku, Valšově a Ostravě-Svinově. Nejrozsáhlejším projektem v této části republiky je v současnosti jednoznačně rekonstrukce havířovského nádraží za více než 157 milionů korun, kterou Správa železnic v letošním roce dokončuje. Už od loňské první etapy stavby tam mohou cestující využívat nové odbavovací prostory.

Z velkých infrastrukturních staveb v kraji pokračuje rekonstrukce trati z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné po státní hranici. Kromě odstranění propadu rychlosti je její součástí i rekonstrukce nástupišť ve stanicích Dětmarovice a Petrovice u Karviné včetně doplnění výtahů a také nástupišť v zastávce Závada. Stavba s celkovými investičními náklady přibližně 3 miliardy korun je spolufinancovaná Evropskou unií a částečně financovaná z úvěru EIB v rámci nástroje CEF Blending, dokončení je plánováno na příští rok.

Autor: Filip Červinka

zpět na články

inzerce

nahoru