Správa železnic podepsala konzultační smlouvu s Českou geologickou službou!
Správa železnic (SŽ) na svém facebookovém profilu zveřejnila, že uzavřela konzultační smlouvu s Českou geologickou službou (ČGS) v rámci budoucí výstavby vysokorychlostní tratě (VRT). Půda pod budoucí vysokorychlostní železnicí je při výstavbě VRT více než důležitá, a proto Správa železnic podepsala tuto smlouvu s odborníky na podloží!
Správa železnic se nově spojí s odborníky, kteří zkoumají podlouží a půdu
Správa železnic se nově spojí s odborníky, kteří zkoumají podlouží a půdu. Průzkumné vrty teď železničáři provádí na několika místech budoucí vysokorychlostní tratě. Aby se vyhnuli jakýmkoliv problémům, tak navázali na spolupráci s Českou geologickou službou, se kterou budou průběh prací konzultovat.
Experti z ČGS pro SŽ momentálně vytvořili geologický 3D model chystaného Krušnohorského tunelu, přičemž Vám o něm přinášíme informace právě z ČGS.
Strukturně geologický 3D model zájmové oblasti byl vytvořen v softwaru MOVE, který je vhodný pro modelování komplexní geologické stavby krystalinika Českého masivu a umožňuje jednoduchý import a export různých formátů dat.
Cílem modelu je sjednocená vizualizace geologie a zlomů pod povrchem ve vztahu k plánovaným trasám železnice. Většina modelované oblasti se nachází v krystalinických horninách Krušných hor, které náleží k jednotce saxoturingika. Modelovaná oblast je rozdělena na českou a německou část, obě byly modelovány samostatně a v závěru sloučeny. Rozsah německé části 3D strukturně geologického modelu je rozšířením původního 3D modelu roku 2015 (Goerz in Buske et al. 2015). Současný rozsah modelu je založen na různých alternativních trasách plánované vysokorychlostní železnice, jak jsou definovány správci české a německé železnice.
Autor: Karel Geba