Otevřít menu
Doprava dnes
-

Správa železnic renovuje nádražní budovy ve velkém tempu! I tímto se snaží povýšit českou železnici

Správa železnic vedle modernizace železnice renovuje i nádražní budovy. Železničáři v loňském roce zrenovovali další desítky výpravních budov. Na starost je SŽ má od roku 2016, přičemž během pěti let jich zmodernizovala 284. Loni k nim přibylo dalších 36 míst. Na tyto renovace půjde 2,5 miliardy korun. Co na nádražích SŽ nejčastěji renovuje?

10:38 / 29. ledna 2023
Správa železnic renovuje nádražní budovy ve velkém tempu! I tímto se snaží povýšit českou železnicii

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.

Loni pokračovaly významné renovace památkově chráněných nádražních budov

Mezi nejvýznamnější projekty, které se loni dokončily, patří jednoznačně oprava fasády Fantovy budovy na hlavním nádraží v Praze nebo rekonstrukce budovy v Havířově. Upravených prostor se dočkali také cestující ve stanicích Veselí nad Lužnicí, Roztoky u Prahy, Čerčany, Přeštice, Hradec Králové hl. n., Úpořiny, Vimperk, Prachatice a Holešov. Hotovo je i v Horšovském Týně, Trutnově, Mníšku u Liberce, Nové Pace, Velvarech, Štramberku, Hostinném nebo Mořkově.

Během loňského roku dále pokračovaly významné renovace památkově chráněných nádražních budov, a to v Plzni, Českých Budějovicích a Pardubicích. Intenzivně se pracovalo také na opravě interiérů pražské Fantovy budovy. „Pokud všechno půjde podle plánu, veřejnosti prostory představíme letos na podzim. Pro cestující zde vznikne nová kavárna a také business lounge,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Během roku pokračovala také přestavba nádraží v Berouně, Vsetíně, Písku, Tachově, Moravském Berouně, Podbořanech, Bohosudově, Kostelci u Jihlavy, Adamově, Šakvicích či Babicích nad Svitavou. Od podzimu mohou cestující v příměstské dopravě využívat i nové prostory v Praze-Vysočanech, kde vznikla nová odbavovací hala. Usilovně se pracuje i na přestavbě celé stanice, především pak na výstavbě dvou zbývajících nástupišť.

Významná rekonstrukce historické nádražní budovy loni odstartovala ve stanici Teplice v Čechách. První etapa se soustředí na obnovu střechy, celé fasády a 1. nástupiště. Nové objekty se začaly stavět v Aši, Chodově a pražském Radotíně. Stavební práce se zahájily rovněž v Sokolnicích-Telnici, Bílině, Benešově nad Ploučnicí, Krásné Lípě, Světlé nad Sázavou, Karviné hl. n., Rožnově pod Radhoštěm, Rybništi, Jablonném nad Orlicí, Bystřici (na Třinecku) a Třebovicích v Čechách. V průběhu letošního roku by pak měla odstartovat například obnova nádražních budov ve stanicích Ostrava-Vítkovice, Jaroměř, Letohrad, Hodonín, Hlinsko v Čechách, Střelice, Senice na Hané či Jindřichov ve Slezsku.

Správa nejčastěji renovuje na daných nádražích odbavovací prostory, bezbariérový přístup, toalety i nabídku služeb.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: Správa železnic)

 

Správa železnic renovuje nádražní budovy ve velkém tempu! I tímto se snaží povýšit českou železnici Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic..
zpět na články

inzerce

nahoru