Správa železnic renovuje nádražní budovy ve velkém tempu! I tímto se snaží povýšit českou železnici
Správa železnic vedle modernizace železnice renovuje i nádražní budovy. Železničáři v loňském roce zrenovovali další desítky výpravních budov. Na starost je SŽ má od roku 2016, přičemž během pěti let jich zmodernizovala 284. Loni k nim přibylo dalších 36 míst. Na tyto renovace půjde 2,5 miliardy korun. Co na nádražích SŽ nejčastěji renovuje?
Loni pokračovaly významné renovace památkově chráněných nádražních budov
Mezi nejvýznamnější projekty, které se loni dokončily, patří jednoznačně oprava fasády Fantovy budovy na hlavním nádraží v Praze nebo rekonstrukce budovy v Havířově. Upravených prostor se dočkali také cestující ve stanicích Veselí nad Lužnicí, Roztoky u Prahy, Čerčany, Přeštice, Hradec Králové hl. n., Úpořiny, Vimperk, Prachatice a Holešov. Hotovo je i v Horšovském Týně, Trutnově, Mníšku u Liberce, Nové Pace, Velvarech, Štramberku, Hostinném nebo Mořkově.
Během loňského roku dále pokračovaly významné renovace památkově chráněných nádražních budov, a to v Plzni, Českých Budějovicích a Pardubicích. Intenzivně se pracovalo také na opravě interiérů pražské Fantovy budovy. „Pokud všechno půjde podle plánu, veřejnosti prostory představíme letos na podzim. Pro cestující zde vznikne nová kavárna a také business lounge,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Během roku pokračovala také přestavba nádraží v Berouně, Vsetíně, Písku, Tachově, Moravském Berouně, Podbořanech, Bohosudově, Kostelci u Jihlavy, Adamově, Šakvicích či Babicích nad Svitavou. Od podzimu mohou cestující v příměstské dopravě využívat i nové prostory v Praze-Vysočanech, kde vznikla nová odbavovací hala. Usilovně se pracuje i na přestavbě celé stanice, především pak na výstavbě dvou zbývajících nástupišť.
Významná rekonstrukce historické nádražní budovy loni odstartovala ve stanici Teplice v Čechách. První etapa se soustředí na obnovu střechy, celé fasády a 1. nástupiště. Nové objekty se začaly stavět v Aši, Chodově a pražském Radotíně. Stavební práce se zahájily rovněž v Sokolnicích-Telnici, Bílině, Benešově nad Ploučnicí, Krásné Lípě, Světlé nad Sázavou, Karviné hl. n., Rožnově pod Radhoštěm, Rybništi, Jablonném nad Orlicí, Bystřici (na Třinecku) a Třebovicích v Čechách. V průběhu letošního roku by pak měla odstartovat například obnova nádražních budov ve stanicích Ostrava-Vítkovice, Jaroměř, Letohrad, Hodonín, Hlinsko v Čechách, Střelice, Senice na Hané či Jindřichov ve Slezsku.
Správa nejčastěji renovuje na daných nádražích odbavovací prostory, bezbariérový přístup, toalety i nabídku služeb.
Publikoval: Karel Geba (Zdroj: Správa železnic)
